AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
459

någon som byggt ljud i en Z3 cab?

hi
70
hi_pot
328ci -99
just det... inte så lätt då...

em ja har tänk att bygga i min Z3 cab o vill ha lite tips om det e någon som har byggt i någon.... det ska låta bra (inte dunk o skramel så att alla anda utan än själv hör ;) )

ja har funderat på typ dubbla fråntsystem typ DLS R6a o ett stort steg till det...

någon som har förslag?

ja vill inte ha någon baslåda i skuffen för det spelar bara för dem som går på sidan om bilen... vist? =)

mvh simon
Jag har bytt ut mitt framsystem, blev ett Ultimate fem å en halvt tums system. Diskanterna satte jag bakom orginalgallren. Mest för att prova tog jag ett par gamla Alpine diskanter jag hade liggandes och stoppade in bakom orginalgallret i dörren. Jag har alltså dubbla diskanter, blev faktiskt ännu bättre. Alpine diskanterna spelar ovanligt långt ned i registret, så de tar vid där Ultimate diskanterna lägger av. Ljudet blev efter inspelning, mycket trevligare är orginal, numera använder jag min cd. Basen är fortfarande burkig, men det går nog inte att göra något åt utan att modifera bilen. Utrymmet för basarna är öppet uppåt/bakåt så hela skärmen blir resonanslåda. Inte direkt bra. Min tanke är att med delningsfiler skära av de allra lägsta frekvenserna. Framsystemet får spela diskant mellanregister och inte allt för lågfrekvent bas. Sen hoppas jag innerligt att det går att klämma dit ett par 6x9'or bakom stolarna. Alltså skrota de microelement som finns där och förstärka med mdf, och på ett snyggt sätt fälla in ett par element som klarar lite bas.

Om man skall klippa diskanten där bak återstår att se, jag kan styra det där från min huvudenhet, så det är enkelt att labba sig fram.

Tanken är att detta skall vara ett vinterprojekt, så jag får återkomma med resultat.

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
Fråga om MDS, DLS eller något annat märke om de vill bygga i just din bil för typ utställning osv.
Du ska väl ändå ställa undan henne över vintern?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.