|
|
|
|---|---|
|
vad är max och min läge det finns ju inget stopp och var bör dom stå på en e30 325 är det någon som vet. | |
|
När dämparna levereras står dom i mittenläget och då har man 10varv åt båda hållen att dra. Medsols för hårdare sättning och motsols för mjukare dämpning, dvs tot.20 varv mellan ändlägena. Se bara till att vrida lika många varv på höger som på vänster dämpare! Mvh Micke t |
|
| jo men hur kan jag veta att dom står lika om det inte finns något stopp | |
|
Du kommer väl till ett stopp om du vrider dom medsols(medurs) så mycket det går? jag har visserligen inte testat detta på mina dämpare men jag ska göra det i morgon bara för att se. Det är väl Weitec TX-justerbara dämpare du har? Mvh Micke t |
|
| ja de är de ja har. ja tyckte jag prövade att vrida ner dom massor men ja kan ha fel. | |
Peter |
Tjoho! helloj.. man får skruva en h-vetes massa innan man får ner dom på det hårdaste.. men det ska finnas ett stop annars är det något fel... fick byta bägge mina bakdämpare för de inte var korrekta.. men nu funkar det för mig.. dock är det hårdaste i bak på gränsen till lite studsigt. mvh PETER ps. lycka till med bygget nu hehe.. de var min pärla du kikade på förut i e-tuna.. :) ds. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.