|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Jag heter Louise och fick denna underbara BMW 318i -88, röd, när jag tog studenten. Bilen har varit min pärla och jag har tagit väl hand om den, numera har jag varken tid eller lust att ge bilen den kärleken den behöver. Jag har tyvärr ingen kunskap om bilar. Vad är bilen värd ungefär? Vill bara ha ett humm om ungefär hur mycket jag kan få för den. Vissa säger 5,000 och andra säger 60,000. Rätt stor skillnad? Bilen ser helt ny ut invändigt men har några skråmor på huven ( någon backade på huven så det är en liten buckla). Har även fått några små kyssar av andra bilar på sidorna ( inte mer än vanligt) Bilen har gått 8 tusen mil, har bara haft 1 ägare innan mig. Som sagt är bilen röd så delar av bilen är mjölkig, borde man fixa detta innan försäljning? Nytt: Avgassystem bytt för ca 3 år sedan. Motorn är renoverad nyligen då bilen stått stilla mycket. Bromsklossarna. Mvh Lou | |
| 2 eller 4 dörrar? Är det en 2-dörrars, med "M-paket" så är värdet som högst. 318i har en rätt "skör" motor, minns jag rätt så är vinklarna i toppen mellan kam/vippor inte optimala, dessutom slits kamremmen hårt så den byts (väl) var 4000:e mil. Det är svårt att veta vad du menar med "små kyssar på sidorna", är det bucklor/repor/skav så drar det ner värdet bra. Men om man utgår från att bilen är helt OK maskinellt men att karossen är "småbucklig", dock utan nämnvärd rost, så tippar jag på ett värde kring 15-20'. Är karossen rak, fin och skadorna är inte värre än att de går att polera bort till 95% så kan du nog plussa på en 10'. Vill du få bäst betalt för bilen så bör du vända blickarna mot Tyskland/Europa, men det rekommenderas att fixa bucklor/repor/skav/rost innan, det kan löna sig? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.