|
|
|
|---|---|
|
Haij Frugan äger en 523i -05 18000mil Vi har haft lite problem med den senaste tiden då jag tyckte den verkar lite orkeslös och att den gick fett "svart sot på bakspoilern". Lämnade in den till Bmw för en status men dom Visste inte vad det kan vara för motorlampan lyser inte och då var det tydligen svårt att gå på nått, fick svaret kom tillbaka när den tänds så kollar vi felkoder. Nu har det kommit fram en felkod på 5ans cylinder "failure detection nått"som jag läste av själv med Carly. In i garage och jag har testat följande Kollat alla tändstift/tändspolar gnista på alla Bytte plats på spridaren som går till 5ans med en av dom andra typ 2an Ingen skillnad, på 5ans cyl händer inget när jag drar ut kontakten till tändspolen men däremot i 2an så så går motorn sämre när jag drar ut kontakten så spridaren är det nog inge fel på. Någon med nått förslag vad man ska fortsätta att kolla? Med vänlig hälsning, Robert | |
|
Svarar på min egen fråga hehehe Kom på att man kanske skulle mäta upp kontaktstycket till spridaren på cyl5 Hur mäter man lättast upp det?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.