|
|
|
|---|---|
|
Hej alla!! jag har bestämt mig för att montera dieselvärmare själv i min f31:a (320d-2013) Bmw har en retrofit sats komplett med värmare, slangar, fästen, vattenpump, doseringspump,styrbox för klimatanläggning. 64502239652 är artikelnumret på satsen och kostar ca 20k av vad jag har förstått så ska orginalstyrboxen till klimatanläggningen bytas ut mot den nya man får med, frågan är ju då..... är den färdigprogrammerad då? eller måste den in till Bmw för programmering?? går den att programera själv via ESYS?? vilka koder ska man koda för att aktivera dieselvärmare?? andra frågan är om det finns något tidur i den som man kan ställa en tid för morgonen, har inte fått klart om det går att ställa i bilens display, så det skulle jag med vilja få reda på. Vinterns tid närmar sig :) Ha de! | |
|
Jag har ingen fakta men jag skulle gissa på att kodning krävs och skulle också gissa på att esys borde fixa det. Saxat från realoem.com OBS! Monteringsanvisningen (EBA) följer inte med i kompletteringssatsen. EBA ska skrivas ut dagsaktuellt från Aftersales-portalen (ASAP) och överlämnas till kunden. Funktion: Bypass-värmesystem utan motoruppvärmning Information för dieselfordon: Kompletteringssatserna kupévärmare lämpar sig inte för rapsmetylester (RME). Användaranvisning: Parkeringsvärmen kan inte manövreras via CID eller Radio Professional Får ej monteras på Ryssland-marknaden (inget frekvenstillstånd) |
|
|
har redan läst allt från Realoem.com tack! jag tror också att man kan lösa det med ESYS men jag vet inte vilka coder jag ska aktivera osv... skulle vilja prata med nån som har dieselvärmare i sin bil så man får ett hum om hur den fungerar dvs. med timer osv nån borde veta något om det här??!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.