|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Jo det e så att ända sedan jag köpte min bil för 5år sedan så har ej själva värmen för rumpan ej fungerar. Däremot fungerar ryggen. Sedan så går det ej att reglera värmen sätter jag den på högsta för att sedan sätta den på lägsta så sänks ej värmen. Det blir väldigt varmt ska tillägas. Läste på ett annat forum att det kunde vara en kabel som kunde vara problemet med värmen på själva rumpan. Men misstänker att nån slinga har pajat. Troligtvis nån som satt ett knä eller nått på sätet. Men tänkte höra om nån har nått förslag innan man dömmer ut slingan/slingorna. Kanske gå in i nån modul med inpa o försöka återställa inställningar. Isf hur gå tillväga? Här e länken där jag läste om värmen inlägg 17:Länk Tacksam för förslag! | |
|
Tjena. Jag har inget svar på frågeställningen, men väntar med spänning på ett eftersom att jag har samma problem på förarplatsen i min E91:a. Pratade lite snabbt med verkare på Englunds Bil här i Luleå för något år sedan och han sade bara att man måste byta ut hela skiten. Det tvivlar jag på. Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker. |
|
| Hade en Golf för många år sedan med samma problem. Tycker biltillverkarna borde förbättrat konstruktionen på stolsvärme dynan. Störande också att det inte går att ställa in värmen fullt mega ös eller inget. | |
|
Kan det vara att tempgivaren sitter i stjärtdelen...? --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Såhär ser det ut på realoem sportstolar:Länk EBay:Länk Runt 7-900:- nytt men då måste man ju sedan lämna in o få det bytt av sadelmakare eller liknande för en stor summa pengar. |
|
|
Testade nu att börja med 1 i värme blev inte lika varmt som 3an men ingen vansinnig skillnad. Har aldrig testat att börja med 1:an så jag får väll rätta mig själv det skiljer mellan lägena men inte mycket. Har alltid börjat med högsta läget för att sedan gå ner till sista o då stängt av för det ej gått ner nått vidare utan det e skållhett. Ja ja frågan e ju den om det e en öppen krets vilket det till 95% säkert eller något annat. Får väll kolla på skroten vad ett beggat säte kan kosta. Har stört mig o frysa om röven i 5år nu :-) |
|
|
Lite retrokänsla för oss gamlingar. Länk Länk |
|
|
Kanske det här. Länk |
|
|
Köpte stol från Tyskland och satte dit sån rövgrill från Biltema, och sen klädsel över. --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.