|
|
|
|---|---|
|
Köpte mig en jättefin 740 IA igår. Avställd ett tag så jag fick en besiktningstid idag. Sätter mig glad i hågen för att köra iväg, men parkeringsbromsen släpper inte. Drar en gång till i handtaget och något släpper. Dock inte bromsen utan bara handtaget... Jag antar att det är nåt plastskit i handtaget som gått sönder. Vad gör man? | |
|
Hej, Vilken otur! Kanske du kan få lite vägledning här (jag chansade lite vid valet av bil. Om du inte är bekant med realoen.com sen tidigare, lägg in de sju sista tecknen i din bils chassinummer på startsidan och spara som länk för senare behov. Du lär komma att återvända... :) ) Länk P-bromsen på en gammal sjua kan nog fela både här och där. Backarnas expander i vardera bromstrumman, vajrarna bak - särskilt den högra, som löper i ett rör som rostar loss. Felet behöver nog inte vara just i den främre delen av systemet. Är du säker? /Lennart |
|
|
Tack för svaret. Bra länk. Jag har inte kollat närmare, men det känns som om vajern till handtaget har lossnat. Jag kan dra handtaget ut o in utan att det finns något motstånd alls. /Mats |
|
|
Hej igen, Här tycks någon ha haft ungefär ditt problem. Har dock inte lästa hela inlägget. Länk Jag sökte (för min egen utbildnings skull också) på "e38 parking brake release". Egentligen heter bromsen safety eller emergency, men Google fixar allt! :) Om du söker själv, får du mycket input. /Lennart |
|
|
Ännu en bra länk. Jag får demontera lite och kolla. Tack; |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.