|
|
|
|---|---|
Transocean |
La om till vinterdäck häromdan, mjuka nordiska från Nexen. Andra säsongen nu. Förra vintern blinkade dsc alltid till och ströp motorn när jag gasade på på motorvägen. Det gör den inte längre har jag märkt. Åker sedan två mån med Steg 1 från Thomas Magnus och bilen går som ett skott. Kan det vara så att även DSC:n har blivit optimerad; i så fall är det bara extra trevligt? |
| Tror som falsterbo, det blinkar som mest första året, sedan brukar det lugna sig märkbart. | |
|
Kan verkligen däcken blivit så mycket hårdare när de var nya inför förra säsongen? Har inte gjort någon djupgående studie om hur mycket Nexens vinterdäck åldras, men att de skulle bli så mycket hårdare på 6-7 månader låter inte sannolikt... Dessutom bör ju uppdateringen medföra betydligt mer vridmoment (80 nm?). Varför inte ställa frågan till de som uppdaterade..? MVH Christofer |
|
Transocean |
@crille82 Jag tänkte också på det att däcken kanske blivit något hårdare men tror inte riktigt på det och ja, 80 + nm skall det vara, drog en Audi A5 3.0 TDI med lätthet i en 3 km lång 9 grads stigning idag :-) Kan ju sända iväg en mail till Thomas. |
Transocean |
Frågade Thomas, han ändrar ingenting på DSC. Då måste det helt enkelt vara så som många redan skrivit att däcken blivit något hårdare. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.