|
|
|
|---|---|
|
Har sedan i somras efter bilsemestern genom Europa tänkt på om det faktiskt gör någon skillnad att tanka premiumbränslen eller på "märkesmackar" Så.... Vart tankar vi BMW ägare och varför? Själv tankar jag Diesel i stort sätt alltid på Statoil (CirkleK) den så kallade premium dieselmiles och dieselmiles Plus där det finns. Detta pga. att jag fått för mig att det ska vara bättre för bilen men är lite skeptisk till det egentligen. Alla våra tanklock hos BMW Säger ju No Additives No Biodiesel Max B7 Men går det att få tag på diesel utan tillsatser? | |
|
Jag startade en liknande tråd för ungefär ett år sedan :) Länk Jag har fortsatt med Preem Evolution Diesel - dels tycker jag att jag kommer uppåt 5% längre på den än på Shell/ST1, dels gillar jag att det är en hög andel förnyelsebart bränsle. |
|
| Har alltid tankat på Statoil innan dom bytte namn till CirkleK. Störde mig på bytet känns inte rätt längre. Sedan får jag tvångstankar på att det inte är samma kvalité på bränslet längre :-). Har bytt till OKQ8. Där jag vanligtvis tankar så heter deras diesel bio+. Jag e nöjd än så länge. | |
|
Tankar på Shell/ST1 och om man går på denna listan Länk så gillar jag det just pga att det är en låg andel smuts (FAME) som enligt mig inte hör hemma i något som du ska köra en motor på samt att det är en shellmack nära hemma. Blandar även i en skvätt Red Line RL-2 för smörjning utav dieselpump etc då dagens diesel är torr. Allt för att i slutändan försöka undvika dyra reparationer och påväxt av organiskt material pga ett undermåligt bränsle. // Jonas |
|
|
-Vart ska du åka, Martin? -Jag ska åka och tanka bilen. -Var tankar du någonstans? -ST1 för det mesta. |
|
| Har även jag kört med RL-2 sedan jag köpte bilen ,5 år nu. | |
|
Jag tankar till vardags på Länk då jag har bra personlig rabatt där. "Ren utan tillsatser" eller så basic det går. Mvh Jonas B Det går ju att åka långt på en tank idag..... |
|
|
Tack Martin! ;) ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
Tankar på Preem och deras Evolution Diesel, i min lilla undersökning kom jag fram till att de hade bra/bäst? rabatter på obemannat som jag tankar på mest och en station ligger på hemvägen, det var avgörande samt att det känns bra att den har en hög inblandning av förnyelsebar tallolja. Har inte märkt någon skillnad mot annan diesel så planerar väl att köra den framöver om inget ändras |
|
|
Testade Miles+ i somras när jag var söderut, ingen skillnad alls tyckte jag. Så det är Miles på Statoil, eller Circle K numera. Rabatt på bränsle är kopplat mot kortet så väldig enkelt. Crille |
|
Transocean |
Alltid Shell, kombinerar ett kreditkort samt ett annat rabattkort= 3% per liter plus 50 öre per liter gör att jag betalar ca 9,40 kr när man tankar på måndagar före 13.00 Efter 13.00 kostar det sen 13.80 före rabatt :-) I Oslo alltså :-) |
|
@ Narvselius Väl bekomme! :) |
|
|
Tankade 98 oktan på Preem igår, kostade 1,99 kr mer per liter än 95 oktan. 1 kr / liter brukar det skilja men 2 kr då blir det 100 kr på en tank. Fler bör tanka 98 så priset går ned ;) |
|
| Jag tankar blankdiesel på Qstar ,vet ej om något annat bolag har det, tror inte det. Slipper en massa inblandningar! På tal om inblandningar, har någon här på forumet provat att köra på hvo-100? Ja jag vet att det inte är en inblandning! Vi kör alla lastbilar på det på jobbet!Tycker nog att dom går liite mjukare i gången! Nu vet jag inte om BMW godkänner hvo?tror inte det. | |
| CircleK Miles plus (98) | |
| Qstar i Sandhult i Västergötland, det är grejer det. Efter att man tankat där går bilen som ett skott! :) Diesel alltså. | |
| V-POWERRRRRRR! | |
|
Alltid Shell V-Power i 335an. Finns det inte att tillgå så är mitt andrahandsval Statoil (Cirkle K) 98 oktan. Dieseln tankar jag på Shell/ST1. Mest för att jag har kort där. /DJ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.