|
|
|
|---|---|
|
Har en 318 -00 e46 där det låter (vinande ljud) mycket bak. Är ganska säker på att det är vänster hjullager då vid högersväng låter extremt och vid vänstersväng försvinner ljudet nästan helt. Men vill bara dubbel kolla om drivaxel kan ge liknande syptomer? Tänkte byta hjullagret själv och kollade på nätet att det underlättar om man har detta verktyg Länk Vet någon vart kan man få tag på en sådan. Det ska tydligen vara en större modell. Är det någon som har en sådan liggandes under helgerna så kanske jag kan hyra det så klart för en peng. Jag finns i Västerås utifall någon i närheten har en sådan. | |
|
Tänk lite nu. Du klarar dig inte bara på en sån där. Du får användning av lageravdragaren när hubben är ute. Du behöver en stor 2 eller gärna 3-armad avdragare, eller också en typisk hub-avdragare som du arbetar ut med glidhammare. Sist men inte minst. Kraftig gängstång, muttrar och rediga brickor, kraftig hylsa/robust rör som placeras på utsidan som klarar av att svälja lagret när lagret masseras ut, och så förstås en hylsa eller dylikt som ska trycka på lagret från baksidan! |
|
|
Xfeak ;) Jag har alla dessa grejer förutom det tidigare nämda. Och jag har redan bytt det en gång för länge sedan, se i mekartips. Dock använde jag mig av en lång stång som är något svårare metod än att använda avdragare. |
|
| Se från 4.30 Länk | |
|
Hehe precis ja, den där videon ja (; Funderat på om biltemas variant (300ing:-)som låses fast inne i kulbanan är "godkänd" och orkar med. |
|
|
Du kanske har ordnat verktyg, men annars tycker jag själv det är smidigare att ta av länkarmen/bär armen och byta. Smidigare att byta när man kan vända på sakerna, men det är tycke och smak. Mest ett tips bara. |
|
| Jag håller med dig clintan men jag vill helst undvika att göra ett hjulinställning. | |
| Ja där brukar jag rita med tusch penna runt, så man kan spänna dit den igen på samma ställe, men visst finns det risk att det kan komma snett. | |
|
Hehe, det var en enkel reparation på 2 minuter. Det var inte hjullagret som lät, det var bakhjulet som satt löst..väldigt löst. Alla bultar kunde man vrida typ 5-6 varv innan dom satt fast. Tur att inte hjulet flög av :-0 |
|
|
Ibland så! Fredagsfix ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.