|
|
|
|---|---|
| Jag har en 320d F31 -2014 och saknar den uppfräschade grafiken på senare bilars control display. Framförallt saknar jag volymindikatorn. Går det att fixa med mjukvara? | |
| Senaste mjukvaran ger dig den, har du garanti kvar på bilen så skulle du ju kunna få en sådan om du har problem med något tekniskt som kräver att bilens mjukvara uppdateras. Annars kan man begära en uppdatering och stå för den själv, tror det ska gå på runt 1000-lappen, inte riktigt säker.. | |
|
Kan detta hjälpa? Länk Länk |
|
| Vitoco: intressant, garantin är inte kvar men runt 1000 spänn är det värt tycker jag. Jag antar att den mjukvaran inte påverkar en motoroptimering eller? | |
| Nja, de där uppdateringarna är för bluetoothen, någon regelrätt iDrive-uppdatering finns inte tillgänglig så enkelt. Det är uppkoppling direkt till BMW Tyskland som gäller, möjligt enbart via just BMW-verkstäderna. Bilen kopplas upp, datan tankas ned, installeras osv.. Brukar ta någon time. | |
|
Chang: Ring och hör med olika återförsäljare för exakt pris, ev jaga bäst pris. Om du med motoroptimering inte syftar på en box, utan att man har varit inne I ECU:n och fipplat, så tror jag nog att den datan kommer skrivas över. Sen är det nog möjligt att BMW upptäcker detta då den kopplas upp, men det kanske inte gör dig något. Kolla med den som gjorde optimeringen om de kan tänkas göra om det efter uppdateringen, vet inte hur det funkar med sånt här men I USA brukar de inte ta något extra betalt enlig forumen... |
|
| Har ingen aning om hur BMW gör med sina mjukvara uppdateringar. Men om du servar bilen på BMW så ska väll senaste mjukvarorna ingå vid service? Eller detta kanske e nån mega uppdatering som inte ingår? | |
|
Volym indikatorn går att få fram via kodning. Kan även få fram lite andra funktioner i BC, t.ex digital hastighetsvisning. Att bakljusen lyser tillsammans med DRL (borde vara standard) www.facebook.com/bmwkodning Kan du ta dej till uppsala så kan jag hjälpa dig med detta. |
|
| gaspo: mjukvaruuppdatering ingår verkligen inte vid service. | |
| Lus:Ok då vet jag att det VERKLIGEN inte ingår några mjukvaruuppdateringar:-) Troode sådant ingick då det gör så på många andra märken. | |
| Är det någon som sitter på svaret ang uppfräschade grafiken på senare bilars control display.. Går det att uppdatera? :) Själv har jag en tidig 2016 med andra ord den gamla grafiken/utseendet. Tack på förhand | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.