AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.523

Någon som förstår Ryska? Intressant youtube kanal om en ful-lagad M5 V10

Visa användare
253
Vira20
Plug-in bil från annat märke

Vad jag förstår är detta en M5a som är ful-lagad av tidigare ägare då den FICK EN BAKVAGN FRÅN EN ANNAN BIL och nu visar nuvarande ägare alla fel som finns på bilen? Någon som förstår mer som kan förklara? Finns mer klipp på bilen på hans kanal.

Nyfiken...
no
48
notko
F30 320d - 16
Det var en pratglad kille…. Snackar oavbrutet I 35 min 
I grova drag - Bilen kostade 800000 ryska pengar at köpa. Dividera med 7 så blir det kronor.
Okänd antal mil… Får punktering 30 min efter köpet… Snackar bedrövad om yttre skick. Kollar geometri och kaross.. Små avvikelser men lyckas inte få vinklarna helt till specen p.g.a. hoptryckta fjädrar fram 2cm, back 1.5. Kaross ok. Fälgar orunda och med sprickor. Visar efter lagning. De ska byte fjädrar och en del bussningar i den här verkstaden Så som han räknar kostnader är den stora utgoften reservdelarna – själva arbetet verkar inte kosta mycket
Varken på den här verkstaden och på en annan också men ingen upptäcker att det är 2 bilar hopsvetsade.
Killen han pratar i telefon med är den första ägaren som varit tvungen att ha en ny bakvagn svetsad. Han påstår att jobbet har gjorts i en verkstad hos BMW dealer och att de 2 delarna svetsas exakt på samma ställe där karossen svetsas i fabriken och att de gjort riktigt proffs jobb vilket vår kille köper och resonerar att det förklarar varför i 2 verkstäder som jobbat med bilen inte upptäckt detta.
Stor del av snacket i början är motivering varför han köpte bilen och det är av typen – många drömmer om att äga en M5 men få vågar och jag är en av de få… i den stilen alltså
Visa användare
ProPro-medlem
13.392
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
M5'an i filmen verkar vara samma som M5'an i denna filmen

Min ryska är riktigt dålig, så hänger inte med hur allt hänger ihop.

Eller så började den nya ägaren att de-styla M5'an tillbaka till något snyggt :-)
Verkar finnas många filmer om denna bilen på Youtube. Är det inte så att han köpt den stylad och folierad och när han lämnat in den någonstans där de börjar ta bort folieringen så uppdagas massa mindre snygga spackeljobb? Han den skäggige killen som visar fel han verkar mest gå runt och småflina!? :)
Visa användare
ProPro-medlem
13.392
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Jo, precis - det var det jag tänkte när jag skrev "att den nya ägaren börjat de-styla" :-)

Det skulle varit det första jag hade gjort med den bilen iallafall...

Fast det krävs inte en raketingenjör för att förstå vad en M5'a för 115 000 SEK kan ha dolt under all plast, tröjor och dekaler :-)
Bakdelen verkar ju sitta fast bra åtminstone när han driftar runt sidledes :)
Rolig kille om han nu står och beklagar sig om det yttre skicket för det måste han ju ha sett innan han köpte den.

Ja det är väl första gången man verkligen tycker det är synd att man inte förstår ryska.
Visa användare
253
Vira20
Plug-in bil från annat märke
"Kollar geometri och kaross.. Små avvikelser men lyckas inte få vinklarna helt till specen p.g.a. hoptryckta fjädrar fram 2cm, back 1.5. Kaross ok"

- Så karossens geometri stämmer men inte hjulvinklarna? Är detta något han får ordning på i klippet?

- Ja bilen verkar göra en av-stylings-resa i nyare klipp, vilket jag tycker är roligt att se då bilen ser ut som skit i mina ögon haha.

@notko , tack som fasen för översättningen :D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.