AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
8.052

Trasig stolsvärme F11

Sida 2 av 2
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Jag menar låt oss säg att sitt dynan är trasig även om jag flyttar all värme till ryggen borde inte sittdynan sluta värma?
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Flyttar jag all värme från ryggstödet till sittdynan i idriven, får jag fortfarande lite värme i ryggen. Ska försöka att byta mattan i min sittdyna snart, då den har lagt av, men allt annat fungerar.

Någon som har ett bra tips till bytet?
AC
288
AC Cobra
535dT X-Drive 2013
Hej!

Hur gick det för dig med bytet?
Jag har också komfortstolar i en F11 där sittdynans värme värne lagt av.
Jag funderar också på att ge mig på att fixa det själv.

Är det någon som lyckats laga själva slingan så man slipper byta ut hela sittdelen när det inte något fel på skinnet?
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Hej
Jag har lagat min ryggstöd och jag kommer att skicka bilder till dig på ryggstöden under klädseln så du förstår ungefär hur det ser ut osv.
Hu
214
Hummer
530 XD M F11 2017
Hej.

Mittendelen av ryggen på passagerarsidan fram får ingen värme men sidopuffarna på ryggen blir rejält varma. Kan det vara trasigt vid ingången på ryggstödet? Catch me hur gjorde du för att fixa felet?

Hu
214
Hummer
530 XD M F11 2017
Hej igen.

Är det ingen annan som fixat värmen i ryggen på en komfortstol? Catch me verkar ha åkt dit. Synd då han skriver att han fixat värmen i ryggstödet. Ex hur ta loss baksidan i plast? Ska man lossa den i nederkant och dra nedåt?

Kommer man sen åt att lossa ryggens läder?

Tänk om någon hade lagt ut detta på youtube.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.