|
|
|
|---|---|
|
Hade min inne för byte av rutan sen jag fick ett stenskott/spricka i somras. Hade tänkt ställa av bilen nu men insåg när det började regna att torkarna inte längre fungerar! De slår endast lm man rör spaken eller lägger den i läget över intervall. Thoréns Glas i Gbg är det som gjort jobbet. De har försökt "initiera" funktionen via OBD uttaget men inget händer. Nu har de börjat ifrågasätta om de nånsin har funkat.. seriösa?! Vad är det som krävs? Vill ju ha allt tillbaka i fungerande skick innan avställning. | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Funkade det innan bytet av rutan? Om det gjorde det är det självklart att något hände vid byte av rutan, inte ovanligt att de glömmer plugga i/pluggar i för dåligt/har sönder regnsensorn vid rutbyte. |
|
Jaja självklart, den var tiptop innan. Plockade loss givaren för att se om de lyckats smutsa ned den etc, men ingen skillnad. Läste på Bimmerforums att givaren är känslig för kvalitet på glaset, kinatillverkde Pilkinton-rutor osv funkar oftast inte. Kontentan var att rutan måste vara BMW original. Isf borde Thoréns vara medvetna om problemet.. Får ringa BMW imorrn. |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Om allt funkade innan är det självklart att de ska lösa problemet, stå på dig. De flesta företag försöker komma undan extra kostnader, finns inte mycket till yrkesheder kvar idag. Min framruta byttes efter att företaget som folierade mitt tak svart skadade listen runt rutan, men min regnsensor fungerar fortfarande. Kommer inte ihåg vilket märke det var på rutan dock, kan kolla idag. |
| De e ju f-n att de flesta verkstadsjobb ska leda till ett nytt... :/ | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
Kollade precis på min bil och där sitter en Pilkongton, i ditt fall måste det handla om ett dåligt monteringsjobb. |
|
Jag har Saint-Gobain. Enl BMW Mölndal är det bara de själva som monterar BMW rutor, alla andra kör eftermarknadsglas. Enl. Thoréns Glas byter DE alla rutor åt BMW. Oooookejjj... ;) |
|
|
Äntligen.. de satte i en ny BMW-ruta m tillhörande list. Sensorn funkar och listen ser bra ut i hörnen dessutom! :) Nu så, avställning. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.