AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.761

Rostlagnings tips!

Visa användare
763
Beangt
525i e34 -93
Är behov av lite tips! Håller på att rost laga min bmw och är dags för spackling! Men känns fel att spackla direkt på plåt??? Men har läst stt spackel inte föster på grundfärg, gäller det alla typernav grundfärg?? Kanske funkar 2-komp grundfärg bättre att spackla över??
Om du ska rostskydda bör du slipa ner ytan till bar metall (plåt) först och sedan spackla för att få en slät yta! Efter det har gjorts är det bara att köra en rostskyddsprimer och sen på med grundlack/klarlack

Kör du med en 2k grundlack måste du ha en 2k klarlack som förseglad lacken! Annars ryker den med avfettning
Jo
98
Joachim76
318i 2005 ( e46 )
Slipa ner till plåt, måla lite rostätare över ytan, låt torka/torka av och spackla osv...
E
1.156
E
320 ci cab -04
Du måste måla innan spakling. Kallgalv rekommenderar jag eller tvåkomp grundfärg. Därefter spackel slipning spackel grundfärg slipning grundfärg lätt slipning färg lätt slipning färg och klarlack.

Det !ingen genväg till bra rostlagning och plåtrent är ett måste! Minsta tveksamhet och du måste byta plåt. I annat fall kommer det tillbaka. Själv har jag aldrig lyckats helt utan att byta plåt.

E
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Läs anvisningarna på spacklet du använder. På många spackel står det tydligt att det ska läggas på plåtrent underlag utan grundfärg. Som alltid, läs anvisningarna för den produkt som du använder.

**BMW-ägare i 36 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980**
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.