|
|
|
|---|---|
|
Jag kan inte starta min värmare med fjärren. Den gröna lampan tänds när man trycker på start men inget händer i bilen. Värmaren startar om jag programmerar den i bilen. Dåligt batteri i fjärren? ///Micke | |
|
Ja, eller så behöver den initieras om. Du har väl också en T90-fjärr antar jag. 1. Ta ur säkringen som matar Webaston i minst 5 sek 2. Sätt i säkringen. 3. Innan 5 sekunder har gått, tryck på fjärrens Off i minst en sekund. Allt enligt Webastos bruksanvisning: Länk |
|
| Har samma fenomen med min. Startar med telestarten men inte med fjärren. Har inte hunnit skaffat nytt 6V-batteri för test än. | |
|
Ser ut som det kan vara en sådan, tack Janne. Men var hittar man säkringen till värmaren? ///Micke |
|
|
Kollade i boken och den visar bara VAR säkringarna sitter, tre olika platser i bilen. Hittade även ett schema över vad säkringarna går till men det är bra symboler och nummer, ingen text och ingen är solklar att vara till värmaren. ///Micke |
|
|
Nej, det där schemat är ju rätt värdelöst. Har för mig att jag hittade säkringsnumret till min i Bentley-manualen. Men det skiljde på olika årsmodeller även till E9x, så jag tror inte du har någon nytta av att få veta vilken jag drog. Men jag har googlat rätt mycket Webastofjärrinitiering på sista tiden, och på någon VW-sajt föreslogs det att lyfta av minuspolen istf rycka säkringen. Du kan ju testa det om det inte går på annat sätt. |
|
|
Okej, tack Janne! Får försöka kolla runt lite. ///Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.