AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
436

Försäkringsbolagen höjer premierna kraftigt.

Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Detta pga de kraftigt höjda ersättningskrav från parkeringsskador osv.

Tyvärr är nog säkerligen en tredjedel av alla dessa "skador" bedrägerier.

Kontentan blir att du och jag får betala. :(
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Tycker jag betalar mer än tillräckligt redan nu, så det blir nog inte så kul nästa år när försäkringen skall förnyas alltså.

Mvh Jens
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Det räcker med att surfa runt på de större bilforum som finns så syns detta tydligt. Det finns en uppsjö av inlägg där personen ojar sig över sin förstörda bil.
Oftast blir följdfrågan hur man skall skinna försäkringsbolaget på bästa sätt. massan stämmer in och sväljer betet med hull och hår.
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Det är vidrigt med denna försäkringspremihöjning, på 5 fem år har de höjt min från 3200kr till 4700kr/helf.helår det motsvarar nära 50% är detta normalt???

Inte så konstigt att det sker så mycket bedrägerier..rätt kul faktiskt snart lönar det sig inte att ta det på försäkringsbolaget när man får smärre skador och fortsätter det så kommer väl ingen att helförsäkra en bil om den inte är unik eller väldigt ny. Min teori är att de flesta och speciellt BMW ägarna är stolta över sina bilar och sköter dem mycket bättre än genomsnittet och vill därför inte blåsa försäkringsbolaget. Men det känns som om självrisken skall ligga mellan 3-5000kr så vill man ju ha ut mer än bara själva skadan när det kostar så förbannat mycket...skulle denna kostnad vara vesäntligt lägre skulle den här sortens "svinn" försvinna dva att försäkringsbolagen blir tvugna att laga mer/ersätta mer än nödvändigt. Jag vill tro att det är dessa typer av kostnader som kanske utgör den största börda för bolagen, att det finns en hel del som låter sina bilar försvinna på olika sätt kommer väl alltid att finnas men frågan är hur många de är jämfört med de mer "accepterade små fulingarna"..förstår ni mig???

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.