|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Härligt Mauru! Vilken färg? ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
Själv tycker jag inte msport på 520 är speciellt mkt snyggare än vanlig. Så, är det värt att lägga till de 20k som det kostar vid nybilsköp att gån från sport till msport? En sak jag inte riktigt fattar. Är det så att vit solid kommer kostnadsfritt om man väljer msport? Isf är det ju ett värde på 3000kr för de som vill ha vit solid. En nackdel med msport är ju att man måste betala för att gå upp från alcantara till läder Dakota (vilket jag vill ha). Jag är osäker på priset dock, ngn som vet?ä Men är det ngt annat som är fördel med msport jämfört med sport, ngt jag missat? Mratt är ju schysst men kostar bara 500kr i tillägg från sport |
|
|
Kul med många bra svar! M-sport kostar 19900:- Läder dakota kostar 12800:- att lägga till. 19" M-fälgarna kostar 10000:- att lägga till. Jag och sambon skriver köpekontrakt på fredag. 520d xdrive touring mineralvit metallic sportpaket + m-ratt komfortpaket loungepaket vinterpaket dragkrok tonade rutor utökat intsrumentkluster svankstöd. :) |
|
|
Narvselius färgen Glaciärsilver metallic ,M Sportpaket med 19",Komfortpaket,Lounge Pack,Navigationspaket,Winter,Pack Individual Tonade Rutor och Dragkrok infällbar. Innovation Pack som saknas. |
|
| Personligen tycker jag att m sport gör hela bilen. Jag tittar alltid till när det kommer en med. När det int kostar mer känns det självklart. Man får front akter och sidor samt fälgar exteriört, ratt, insteg, tak interiört. Chassi om ej xdrive. Vissa färger med som carbonsvart. Sjukt snygg. | |
|
Fin spec Kan bara rekommendera att du lägger till adaptiva xenon. Värt varenda krona, blir så fantastiskt mycket bättre ljus och mindre tröttande vid mörkerkörning. Om du inte provat rekommenderar jag en provkörning innan du skriver kontraktet. |
|
| Vad kostar adaptiva xenon då? | |
|
6300kr Ett av dom mer prisvärda tillbehören som man använder väldigt ofta och höjer säkerheten och komforten. När man åker bakom bilar fixar man bra halvljus till dom med klent ljus. Lyser ju med fullt helljus på båda sidor om framförvarande bil. Ger bra kontroll på älgar, rådjur, vilsna motionärer eller vad som nu kan finnas ute i mörkret. |
|
|
Ett tillbehör som jag tycker många missar på F11 är Bagageutrymmespaket för 4200 kr Gör att man kan ändra lutning på baksätet i sju steg och antingen åka bekvämt eller få 30 liter till i bagage. Väldigt bra om man ska köra lådor eller barnvagnar. Sen är ju M-ratten ett givet val om man inte har M-paket, |
|
|
Det är det tillvalet som heter adaptiva kurljus i konfiguratorn. Väldigt dålig beskrivning av den eminenta funktionen, man vill väl sälja dom 11000kr dyrare led lysena som har samma funktion. |
|
| JohanNilsson: Ett litet billigare tillval som är synd att missa är takrelingen i aluminium, de blir lite mer diskreta på en vit bil. | |
|
En lite löjlig sak som man vänjer sig fort vid. HUD. Personligen tycker jag att det gör långkörningar mycket enklare, jag blir helt enkelt mindre trött av att använda HUD:en. Det är en perfekt kombination med nav men om jag skulle stryka någon så blir det nav. Nästa bil kommer garanterat att ha HUD. Dessutom kan jag inte tänka mig en 5:a utan komfortstolar men det är jag. |
|
|
Grattis Johan till en fin bil. Mineralvit metallic är en av mina favoriter, så mycket snyggare än en vanlig solid vit! Själv valde jag dock till slut silver metallic för jag tycker den är snyggast i kombination med M-sport och dessutom klassisk då jag har tänkt behålla bilen i kanske 5-6 år. |
|
|
Jag ska absolut kolla in dem adaptiva xenonljusen och alu rails. 🖒 Ja den känns lite roligare än alpinvit. Silver Metallic är också snygg men den gick bort tidigt för oss eftersom e61an vi åker nu är titansilver. |
|
|
Kan bara hålla med om att Mineralvit är snygg Väldigt konstigt med BMS:s egenpåhittade restriktioner att man inte kan välja vem standardfärg man vill på M-sport. T.ex snygga Mineralvit eller Mediterrian blå. Båda mycket snyggare än fyra nyanser av grå och tråkvit. Kan inte förlika mig med en solid lack på en fin premium bil. |
|
| Nu har jag börjat fundera på om jag verkligen har valt rätt färg. Mineralgrå är ju också riktigt läcker. Nån med erfarenhet av mineralvit? Är den lättskött? Jag tycker den nästan ser lite matt ut på vissa bilder men nästa bild är riktigt blank och fin. Den 3-serien jag såg i bilhallen tyckte ja va riktigt fräsch i mineralvit men det kanske blir annorlunda i dagsljus. | |
|
Hej Johan Jag har haft en mineralvit nu i drygt 3år, har inte ångrat valet av färg. Den kan te sig lite tråkig mulna dagar som denna men soliga dagar och av någon anledning speciellt under gatubelysning kommer den till sin rätta och sticker ut ur mängden. Den är vit så givet syns skit på den men klart bättre än en solid vit eller svart bil. Ps: ska det var grått är sophistogrå riktigt snyggt. |
|
| Tack, Myth14 ! Behövde höra något från nån med erfarenhet. | |
|
Det här med krav på utrustning är ju högst personligt; saker jag valde och nyttjar/sätter värde på är: - Adaptiva LED-ljus - Solskyddsgardiner bak - Dragkrok - Sportstolar - H/K-ljudsystem - 4-zons klimatanläggning - Navigation Professional - Real Time Traffic information Saker som jag lika gärna kunde varit utan är: - Comfort Access - 18-tums-hjul - 6 cyl - X-drive - Metalliclack - Panoramasoltak - Läderklädsel - M-sportratt - Stolsvärme bak Det jag upplever mig sakna i utrustningsväg är elmanövrerade stolar med minne. /J.I |
|
| Måste jag ha connecteddrive för att kunna bläddra i spellistor i spotify osv i idrive? Eller fungerar det via spotifyappen i min Android telefon genom usb eller bluetooth? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.