|
|
|
|---|---|
|
Har seriöst börjat fundera på att köpa en dashcam, typ GoPro eller liknande, men vill att den skall vara snyggt/professionellt monterad. Helst vid backspegeln eller däromkring så man kan snatta ström till kameran utan att det syns alltför väl. Hur har ni löst detta, och var har ni köpt era kit? | |
| Blackvues kameror har fungerat bra för mig. De har olika dyra alternativ, entingen bara framåt eller bak+fram integrerat. De fästs lätt på vindrutan och sladdarna kan man dölja bakom klädseln vid fönster och stolpar. Drivs av 12V-uttaget, normalt sett men går att koppla in ännu proffsigare om man är duktig eller anlitar proffs. Kameran syns knappt när den sitter bakom backspegeln. Vet att CarAudio i Solna säljer och monterar, annars finns kamerorna på webhallen och liknande. | |
|
jsn: Finns redan färdiga via Ebay, t.ex: Länk Finns olika modeller beroende på vilken bil man har. |
|
|
Hej, Du kommer behöva tillstånd för kameraövervakning... enligt Datainspektionen Mvh/ Henkan |
|
|
C-H: Nej det behövs inte Länk |
|
|
Ahh, ser att Datainspektionen inte uppdaterat sin hemsida. Mvh/ Henkan |
|
|
La precis en order på en: Länk Lite skeptisk eftersom det verkar vara samma kit till flertal modeller, men vindrutans lutning kanske inte varierar så mycket? I kombination med vidvinkel kanske det inte spelar någon roll... //Stenback |
|
|
Rapportera gärna. Letar också dashcam men vägrar en stor klump med sladd som dinglar. Synd att ingen hittat bra sätt att använda dom integrerade kamerorna. Det som "stör" mig är att själva kameramodulen i mobiler/dashcams etc är extremt liten. Borde inte vara omöjligt att ha en liten plupp att gömma i en hörna med själva ögat och sedan pilla in resten någonstans. Jag själv känner inte behovet av en skärm med massa funktioner. Skulle räckt med 1-2 h kontinuerlig inspelning. Händer något, pillar man ut minneskortet. |
|
| Som sagt återkoppla gärna! Jag har själv inte fått tummen ur ännu.... | |
|
Har precis köpt denna; Länk Den kan ha 1-2h beroende på SD-kortet, är väldigt liten och diskret och kan det en kamera som denna bör kunna. Småpengar, så det blir kul att testa den. |
|
|
Tänk om det tillvalet fanns hos BMW när man beställer en ny bil, helt inbyggd dashcam bak & fram med WIFI. Bildelsstölderna kanske minskar då med. Finns bilar där systemet är helt inbyggt av tillverkaren. (USA) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.