|
|
|
|---|---|
|
Hej! Blev idag ägare till en 318i touring som jag köpte för en billig slant, bilen hade fått nedslag på besiktningen där kamaxelgivaren indikerade på fel. När jag provkörde bilen gick den som den skulle och jag tänkte att det bara skulle vara att byta givaren, släcka koden och åka till besiktningen igen. Efter en halvmils körning på väg hem tappar den helt all ork i motorn och det kändes som om bilen hade halverad effekt. Ingen motorlampa lyste och jag började ana oråd. Jag har idag bytt kamaxelgivare samt kollat över solenoiderna (heter dom så på svenska?) och dom verkade hela och fina. även kollat packningarna kring dessa och dom verkar schyssta. Jag börjar nu bli lite gråhårig och efter att ha varvat en hel del forum hittar jag inga svar. En felkod visas: "P0015 - "B" Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 1)." Bilen går bra vid uppstart men efter 100meters körning tappar den all ork igen. Alla tankar, ideer och lösningar är välkomna! | |
| Ursäkta mig, felkoden är P0014 - "B" Camshaft Position - Timing Over-Advanced or System Performance (Bank 1) | |
| Kuggad kedja... sök och du hittar massor. | |
|
Låter helt klart som kuggad kedja... Kör INTE med bilen innan kedjan är åtgärdad - har du otur kuggar den mer och då kan det bli generalras i motorn! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.