AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.092

320 2013 Touring. Placering sensor för baklucka öppen/stängd

st
21
stefanj
325i -91
Ljuset i bagaget tänds inte när jag öppnar luckan. Öppnar jag shoppingglaset tänds lampan. Ingen stor grej men när inte bilen känner att luckan är öppen tillåter den inte att använda elstyrningen för att ta fram dragkroken. Är det någon som vet vart denna sensor sitter? Är det i själva låsmekanismen?
Lo
114
LoLzer
I3s 120ah -19
520D Touring -07
325D Touring -09
Seat Leon Cupra 290 -16
Hade exakt samma problem och symtom på min E91. Det var då kablarna till bakluckan som var dåliga.
st
21
stefanj
325i -91
Om kablarna är dåliga redan på en 2012 kan man ju grina... Hoppas att någon vet vart sensorn sitter, om den inte är för dyr byter jag hellre den först
Lo
114
LoLzer
I3s 120ah -19
520D Touring -07
325D Touring -09
Seat Leon Cupra 290 -16
Jag fick mina bytt på garanti(begagnad) så har tyvärr ingen större insikt på exakt vad de bytte (aukt BMW verkstad). De sa iallafall att de hade bytt kablar till bakluckan vilket inte låter helt otroligt. Min bil hade gått ca 18500-19000 mil då och ingen aning hur länge problemet funnits där då jag köpte bilen med ca 18400mil på mätaren.
st
21
stefanj
325i -91
Ok, den här har gått ca 14000. Läste om att äldre 5-serien hade detta problem och trodde att dom åtgärdat men dom kanske hittade en krona att spara även här. Jag ska forska vidare och se om jag hittar sensorn. Tack för info iaf, då ska jag inte utesluta kablarna.
st
21
stefanj
325i -91
Det är en årsmodell 2012, skrev fel i rubriken.

Är det någon som har några uppgifter om signalen tas ifrån själva låskistan? Jag har hittat artikelnummer för den men det är svårt att hitta bilder på om den är elektriskt ansluten mer än bara för centrallåset.
Zi
16
Ziad Hamad
BMW X6 2014
Hej
Min BMW x6 har problem i bakluckan.

Hittade code:A2BB

OCH står HKL Hall sensor 1 höger kortslutning till negativ eller öppen krets.
Vad betyder?bakluckan stänger mycket snabbare och sensor fungerar inte .

Tack för er
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.