AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.414

Sänkt pris på 520d touring i veckan igen

Häromdagen sänktes kampanjpriset ytterligare.

De officiella priserna på 520d touring comfort edition med automat, xdrive och sportpkt är enligt BMW.se idag:
Företag 342.150kr
Privat 371900kr

Detta är en sänkning på 18-20tkr sedan förra veckan.
Visst är vi nere på sjukt låga nivåer?

Har priserna sänkts gradvis senaste åren, någon som har koll?

Om man köper en bil idag till dessa priser så bör man väl inte göra en alltför dålig affär om man säljer den om 2 år med 3000 mil på mätaren?
Det blir aldrig en bra affär att köpa en helt ny bil och värdeminskningen lär vara lika hög procentuellt som om den inte var nedsatt.

Men det verkar onekligen vara något att kika på som ny tjänstebil för mig :)
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

Min minnesbild är att man kört 520dAX Touring med Sportpaket och skinn för 8,5 PBB sedan kvartal 2 2016 i alla fall. När jag beställde Gran Tourern i maj så har jag för mig att kampanjen löd "under 8,5 PBB", det kanske inte var fullt så lågt som 371900 men under 380 000 i alla fall.

8,5 PBB är väl 376k typ...

Dålig deal är det nog inte om man uppskattar utrustningen. Vissa föredrar säkert en snik++ G31 bara för att få det nyaste.

På G30 ingår inte Comfort-paketet nu, det lär det göra om ett år. Något år senare kommer det typ en Advantage som ingår och i slutet av modellcykeln så lägger man på något till. Det speglar väl lite marknaden. En F11 är inte lika het idag som den var 2012.

//Stenback
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Köper man en hyfsat snålt utrustad 520 nu tror jag att det är en bra deal. Det är ju en riktigt bra bil som efterfrågas i begagnatledet. Det tror jag kommer kvarstå även när nya femman kommer ut. Det är väl egentligen först när nya femman börjar komma ut på begagnatmarknaden i några större volymer som f11 sjunker mer påtagligt, dvs om ca tre år.

Nu kan man alltså köpa en 520d med sportpaket, skinn, aut m.m. För 7,5bb. Känns sjukt prisvärt. 9,9 extra om man vill ha xdrive.
Ja det stämmer att de körde 8,5 basbelopp-kampanjen i början av året iaf.
Det var exakt samma som listades i första inlägget denna tråden, men då till priset 361500kr (typ, kanske skilja någon hundralapp).
Men detta var för företag.

För privatpersoner var priset då 389700kr.
Detta gällde alltså från någonstans i början av 2016 till några dagar sen då sista prissänkningen kom.
Och för 19.900:- får man m-sport pkt oxå.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.