AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.904

Var skall jag serva min m3 -11?

Hej
Är en nybliven M3 ägare som undrar var jag skall lämna in min bil för service. Har tidigare ägt en 328ia och när jag lämnade in den hos en auktoriserad Bmw service så ställde de in framvagnen med ögonmått. Detta var ca 2003 när bilen var 4 år gammal. Jag fick lämna in bilen hos en ikke auktoriserad Bmw verkstad och göra en hjulinställning som visade att den sidan de skruvat på stod helt fel. Bmw verkstaden tog inget ansvar för sitt arbete. Det kan ha hänt mycket sedan jag var hos Bmw i ..... men det sitter fortfarande i, så jag är inte så sugen på att lämna in bilen där. Jag bor i södra Småland på gränsen till Blekinge och kan tänka mig att köra en bit för bra service och trevligt bemötande. Är det någon som kan tipsa om en bra Bmw verkstad som är duktiga på m-bilar(gärna auktoriserad).

Tack på förhand. Mvh Patrick

Sandis
Ke
49
Kevsko
Bmw M3 e93 -08
Bmw 330i xdrive -16
Bmw M4 - Competition -16
Tjena! Jag bor i Kristianstad och har använt mig av Förenade bil i Kristianstad har bytt gasspjäll och service där, är väldigt nöjd! :)
si
470
sirtobbe
Bmw M2 competition - 2019
Bmw 325i touring - 2008
De där gasspjällen har man hört talas om. Får man nån förvarning innan de går sönder, eller blir man stående nånstans ?
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Skånes bästa BMW-verkstad är Jarls i Helsingborg. PunGt.
Ke
49
Kevsko
Bmw M3 e93 -08
Bmw 330i xdrive -16
Bmw M4 - Competition -16
Jag fick ingen förvarning, bilen går in i något säkerhetsläge som begränsar varvtalet så man kommer hem iaf :)
Ringde Bmw i kristianstad och frågade ang servis. Allt verkar ok med en tekniker som gillar m-bilar. Det jag tycker är tråkigt är att man inte är välkommen i verkstaden när de arbetar med bilen. Har haft många besök i verkstäder i samband med service. Har servat hos Mercedes, Volvo, Vw, Skoda, Opel och ingen av dessa har haft något emot att man kollat läget under tiden man väntat.
To
49
Tomaz73
335i E93 2013
besök i verkstad har med deras försäkringar med att göra, inget annat.

så länge d ej händer ngt dig där e d ok, men om...., blir problem för de

lu
34
lurius
M2 -17
M3 E36 -97

Jarls Bilservice
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.