|
|
|
|---|---|
|
Hej. Ja, jag tänkte börja med att dela min uppfattning här ang f10. Är det bara jag som tycker att f10 är mkt lik e39 och även e34 både invändigt o utvändigt? Vissa detaljer gör mig riktigt positiv när jag ser hur lika dem är. Känns som att bmw hittat tillbaka på något sätt. Vad tycker ni själva? (Som tex e60 har absolut inget med dem förra generationer att gör, tycker jag.) ///M | |
|
Håller med, Absolut snyggaste BMW just enligt mig. E60 var fin men tycker att den är den som stack ut mest ifrån den klassiska BMW usteendet Jag tycker att F10 Mpkt är sjukt snygg bil riktigt lyckad kaross enligt mig |
|
|
Särskilt kvalitetskänslan är väldigt mkt mera åt e39 än åt e60, den ombonade gedigna känslan är oslagbar i F1x, det är så jag kommer ihåg e39! E6x känns inte alls lika bra, kravet är att dom är utrustade med helläder ( instrumentbräda,dörrsidor, paneler osv) för att dom ska kännas ens i närheten av F-seriena :) Till och med ratten i e6x känns som en plastkringla jämfört med f1x, man känner sån jädrans skillnad. Dock vinner e6x på "sportbilsdelen", dom känns sportigare sett till looken på inredningen, instrumentklustret, och lite annat :) Nätt och jämt så är F1x en mkt bättre bil, dom som har e60 osv kan utan problem uppgradera till f1x, man saknar faktiskt ingenting! |
|
|
Grejer som jag lagt märke tills är lika e39: 1. Instrumentbrädan svänger som i dem gamla modellerna. 2. Elhissknappsatsen på förar dörren 3. Askkåppen vid växelspaken 4. Mätarhuset 5. Fronten på bilen går rakt ner o inte lutning som på e60. 6. Klima reglage med display. Finns säkert fler detaljer men dessa har JAG lagt märke till speciellt.... :-) ///M |
|
| Det som inte är lika är att f1x har en betydligt högre kvalité än e39. Handen på hjärtat, hur fantastisk e39 är så är det en lååång lista på typfel. Inte alls samma på f1x | |
|
Hade absolut inga problem med min M525dA-08, saknar den ibland. Däremot var det lätt att känna igen sig med all teknik. Tycker däremot inte om den elektriska servon i vår F10, där var vår E60 klart mycket bättre känsla i. Förstår inte att ni klagar på E60......ingenting gick sönder under alla år jag hade min iaf. Bara vanlig service. Totalt 18 000 mil. Mvh Jonas B |
|
|
Grejer som jag lagt märke tills är lika e39: 1. Instrumentbrädan svänger som i dem gamla modellerna. 2. Elhissknappsatsen på förar dörren 3. Askkåppen vid växelspaken 4. Mätarhuset 5. Fronten på bilen går rakt ner o inte lutning som på e60. 6. Klima reglage med display. Finns säkert fler detaljer men dessa har JAG lagt märke till speciellt.... :-) ///M |
|
|
Jag klagar inte på e60 då jag själv äger en e60 Facelift. Tycker den inte är så plastig som andra beskriver den. Den är riktigt skön, plus aktiv styrning som är underbar. Jag delade bara min uppfattning o gemförelse att f10 är mkt lik e39 i designen. Påminner mkt om e39. ///M |
|
| Det enda jag saknar på min gamla e60 är aktiv styrning. | |
|
Gjorde oljebyte+skölj på farsans 528-00 på 26 000 mil i torsdags, spinner tyst o fint. Den går som sagt tyst hela bilen efter alla år. Mycket bra bil, dvs välgjord rakt igenom. Men jag saknar min E60 med hydraulstyrning. Mvh Jonas B |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.