AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
657

Hur blir de me demon eyesen?

E30poppe
Ja undrar de som står i rubriken...
E de nån som kan fixa fram billiga demon eyes lr e de bara prat...

Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Har skickat lite mail hit och dit, men inte fått något svar så jag undrar samma sak.
Ni får väl göra som det står här Länk
dvs köpa plexistav och dioder och prova er fram, har byggt AE till min 325:a och det var lite bökigt men det är kul att man gjort det själv när det är färdigt. Använde iofs ringar från E39 men dessa fick ju modifieras för att passa. Våga prova helt enkelt! :D

ma
272
marbjo
325cab-91
undrar jag mé

Länk
markus00
Det blir nog att göra egna eller köpa de som finns hos www.m-style.nu eller några liknande

//Markus

<-----------------------------
Min bil: Länk
E30poppe
markus00: Det verkar så du... synd om man skulle försöka bygga egna oxå fungerar de inte...
markus00
Varför skulle det inte fungera det är ju vanliga högintensiva dioder du använder inget som kan göra så att det inte fungerar om inte dioderna är trasiga då men det kan man ju utgå ifrån att dom inte är...

//Markus

E30poppe:
Instämmer i Markus undran, varför skulle det inte fungera om du bygger egna? Jag har byggt egna och använt dioder från Elfa, fungerar perfekt och om nån diod skulle gå sönder är det ju bara att byta ut den.

E30poppe
Nä men de var inte för å klanka ner på hem byggda...
Men ja skulle inte ge mej in på att bygga egna för de e ja för dum för... :o)
Sp
852
Space-X-plorer
325CiA -93 Silver
Ni har inga bilder på era egna byggen???
mvh Daniel

----------------------------
Finns på icq: 60288954

"BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den"
Space-X-plorer:
Länk
Länk
Dock är jag inte nöjd med kabeldragningen då den inte ser så proffsig ut, jag ska dra nya tunnare kablar, byta till vit krympslang och byta dioderna till 5ggr starkare :D

Sp
852
Space-X-plorer
325CiA -93 Silver
MalteK: mycket fint !!!!!!

Vad kostade detta dig att göra om jag får fråga???
mvh Daniel

----------------------------
Finns på icq: 60288954

"BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den"
Space-X-plorer:
Ringarna kostade 2400:- om jag minns rätt, köpte dom från Länk
Dioder och motstånd kostade ca 300:- på Länk
Summa 2700:- + lite sladdar och krympslang etc. Sen är det ju lite pill för att få dit grejorna men har man inte tummen mitt i handen ska det inte vara några problem. Var först lite sugen på In-pro´s kompletta AngelEyes-strålkastare Länk men läste sen i nån tråd om en som haft dom men var så besviken på kvalitén att han sålde dom och byggde egna, såna jag har nu, istället. Det är bara att fråga mig om du undrar nåt mer, mejla helst i så fall.

markus00
Jag har likvärdiga som dina fast till min E34.
Jag har även gjort ringarna själv.
Mitt kalas hamnade på 180 för material till ringarna och 260 kr för 10 st 7000 mcd dioder. 440 kr för allt.
Och mitt blev helt klart lika bra som Maltes efter vad jag ser på hans bilder. Alltså då menar jag att Maltes installation ser väldigt bra ut.

//Markus

bm
522
bmwE9
E46 318d Touring -03
Länk

V-max
markus00:
Var köpte du dioderna, är på jakt efter starkare.

Ser inte ringarna på Hella-varianten rätt små ut..?!

bm
522
bmwE9
E46 318d Touring -03
MalteK;....japp, men læs info:

Lippstadt / Frankfurt, September 2002. Just before their market introduction in November, Hella is presenting the exclusive clear headlamps for the BMW 3-Series (E36 as of model year 12/90) including the striking light-guide rings at the Automechanika 2002. These new position lights using CELIS light guide technology were reserved for the current 5 and new 7-Series until now.

This retrofit headlamp for the BMW 3-Series (E36) has a DE projection module for the dipped beam, which provides homogeneous illumination of the road. Far-reaching and focused main beams are produced by a computer-calculated FF reflector with high performance halogen bulbs serving as the light sources. The dipped beams and main beams are each surrounded by circular parking lamps using CELIS light guide technology. The principle: The light from two high performance LED's is coupled in to the plastic prism ring giving the car an unmistakable and striking appearance day and night.

V-max
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.