|
|
|
|---|---|
|
Med risk för att ni är något färgare:) Mina personliga åsikter. Bmw: + Motorn & körglädje + Motorljudet! - Känns lite gammal i karossen och halvful bakifrån - Tjejbil?:) Audin + Snyggare, med moderna formspråk + Bättre rocka (stereo) - Dyrare Tacksam för all input! | |
|
Aldrig tidigare hört någon tycka BMWn är tjejbilen i jämförelse med en Audi A3, den får däremot oförtjänt ofta epitet frisörsbil, tillsammans med TT. Själv tycker jag det tyder på bra känsla av frisören om den valt en vettig bil. Baserat på dina egna plus och minus får du fråga dig om du gillar att köra eller åka bil, är svaret köra så... |
|
|
Jag har hör för mycket dåligt om Audi och deras hållbarhet så jag hade aldrig köpt en. Tycker personligen också att Audis bilar är överprissatta jämfört med sina rivaler, s3 = en golf R med lite finare skal. Något som jag gillar med BMWn är att dom fortfarande behåller sin grymma V6a och inte går ner till en tråkiga 2L V4a som de andra har gjort. |
|
|
BMW har ju minskat ned motorerna också, men än så länge har de gjort det i långsammare takt än vissa konkurrenter. Exempelvis E39 så hade ju alla modeller sexor och i E90 så var 325/330 sexor, idag är det fyror i F30. En inte helt oviktig detalj är att BMW har raka sexor, R6, inte V6. :) |
|
| Grelle - ja du har rätt i att de har minskat motorerna i många av sina modeller men modellen vi pratar om nu har fortfarande R6 som låter och går väldigt bra :) | |
| Btw, SAAB V4 låter rätt fränt :-) | |
|
Så audiens enda fördel är att den är snyggare och har bättre stereo? Jag har min bil till å köra med... inte titta på :) |
|
|
ESvensson: Tyvärr har jag bara haft möjligheten till kortare provkörningar och båda bilarna är klart underhållande, sen jagar inte jag sekunder runt bana utan som vardagsbil med ca3000mil/år då vill man "trivas" med helheten.. Däribland utseendet och stereon/komforten:) |
|
|
R: låter som du vill ha en Audi, så köp en sån :) Tror dessutom den är snabbare runt banan... även om den understyr och kasar sig genom kurvorna :) |
|
|
köp en Seat Leon cupra då om du vill ha en VAG bil. Bra vardagsbil med adaptivt chassie som standard, går som ett skållat troll och det blir rejält med pengar över. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.