|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har precis fått ett kvittrande ljud kring multiremmen.. vet inte riktigt vad det kan vara, kanske remspännaren? Har sprayat remmen utan resultat så problemet ligger troligtvis i något lager, någon annan här som har haft samma missljud? Hjälp uppskattas självklart! / Oskar Länk till videoinspelning: | |
| Case closed. Det var generatorhjulet som var glappt.. dyr historia hos BMW... | |
|
Case not closed.. Enligt BMW så var det generatorfrihjulet som var dåligt och det kvittrande ljudet försvann, men bara för stunden. 5 dagar senare så återkommer ljudet. Ska åka in med bilen till BMW igen och påvisa att felet fortfarande kvarstår. Har redan betalat 5 tusen för "fel" material + arbete.. Vad gäller? Ska jag betala en felsökning igen + delar + arbete!? mvh |
|
|
Jaja, jag va iaf på BMW idag och dom tog en titt på bilen. Eftersom att frihjulet till generatorn var dåligt (fick kolla på det gamla) så hade det dåliga lagret nött lite på remmen så just nu var det bara remmen som orsakade oljudet! Siliconspray så var fallet löst! Hade testat spray långt innan jag lämnade in bilen första gången men då hjälpte det inte, troligtvis för att frihjulet var så dåligt så att remmen slirade över den. Äntligen (förhoppningsvis ;) ) så får jag njuta av 335an! Uppdaterar tråden för att inte komma till vägens ende utan resultat.. hatar själv när folk har hittat felet men inte rapporterar kring det. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.