AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
456

Skall det behöva vara så här illa?

jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Länk

GRRRRRRR!
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Tydligen ska man beiktiga bilen med kundmottagaren samt få denne att underteckan ett bevis att bilen var orepad vid tillfället.
Örk. :-/
Ok att det kan hända olyckor, men då skall de f-n ta och fixa iordning prylarna också.

Snacka med bossen och stå på dig!
/Micke
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
AAgh va irriterande! Men jag är säker på att det löser sig, de har inte råd att riskera nåt för de relativa kaffepengar som det handlar om att fixa det...stå på dig johann!!

Du verkar förresten vara kung på Zatzy, 6163 inlägg - det är 6163 respektpoäng! ;)
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Johann: Det fixar sig utan problem kan jag nästan garantera. Drog iväg ett litet mail:)
Mvh
Asken
Hej Johann!

För något år sedan skulle jag åka ner till en firma på Södermalm och lägga på gatdäck. Då jag fick tillbaka bilen, åkte ner till tvätthallen och skulle skölja av den, fick jag också en chock.

På ena fälgen var aluminumen liksom utsmetad och det såg fruktansvärt ut. Åkte tillbaka till firman som ryckte på axlarna och frågade om det inte var skadat innan. Jag tittade på "påläggningsmaskinen" och misstänkte att den sluntit och skadat min fälg.

Jag ringde Intera och de ville ha ca 1000:- för att laga fälgen. Jag åkte sedan till ARN Allmänna reklamationsnämnden och fyllde i papper. Firman fick yttra sig i ärendet, men då de inte inkommit med svar var ARN beredda att döma till min fördel och dessutom hänga ut firman i råd och rön. Då hörde "chefen" av sig och erbjöd mig 1000:- i handen för skadan och en ursäkt. Det kunde ha gått till som jag sagt sa han och han var beredd att ersätta mig.

Detta tog 3 månader från skada till peng, vilket inte är så lång tid. Det är skandal att man skall behöva fota bilen innan man lämnar in den, men med dagens teknik är det ju inte omöjligt att fixa detta innan man lämnar in. Jag gör det ibland om jag åker till en firma jag inte tidigare varit hos och känner förtroende för.

Lycka till.

bl
2.296
blixten
325i -88
Tyvärr är det ofta så att många i serviceyrken tycker att, om kunden gör fel så skall kunden stå för det och gör de själva fel så skall kunden stå för det också. -Helt sjukt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.