|
|
|
|---|---|
|
Försökte låsa upp bilen med mina båda nycklar med det gick inte. Kunde dock låsa upp förardörren manuellt men sedan testade jag starta bilen och det gick inte heller. Misstänker att det är något fel med batteriet. Sist jag körde bilen var dagen innan och brukar använda den 3-4 ggr/veckan. Det är en F10 från 2012, rullat 5500 mil. Jag har varit hos BMW och de säger som vanligt att man ska komma in med bilen, men jag litar inte på dem. Vad har ni för tips för att lösa problemet? | |
| Startar den inte ens om du håller upp "nyckeln" vid rattstången på högersidan? | |
| Nej, kan inte starta bilen alls, Har försökt flera gånger... | |
| Kan det vara så att någon säkring har gått sönder? | |
| Centrallåset fungerar alltså inte heller? Funkar innerbelysning,radio? | |
| Inget fungerar, inte ens alarmet | |
|
Vad har batteriet för vilospänning? Batterier kan ge upp plötsligt om det blir intern kortslutning i dem. Hände mig en gång med en E36 compact. Körde utan problem 60 mil enkel resa och några timmar efter jag parkerat bilen ville den inte starta. Det visade sig vara kortslutning i en cell i batteriet vilket inte upptäcktes förrän batteriet belastningsprovades - såg hyffsat ok ut när man bara mätte spänningen. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Låter ju sannolikt som batteriet! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.