AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.466

AC service i Göteborg/Kungsbacka. Vem är bra/dålig?

F2
85
F25
X3 X35D -12
Någon som har erfarenheter av detta, vilka gör ett bra jobb och vilka gör det inte?
Jc
570
JcN
Bmw 520da F11 -14
Opel Astra -02
VW Polo -03
Inte Gbg/Kungsbacka men skulle du få för dig att åka norröver så kan jag rekommendera Bohuskyla i Uddevalla.

// Jonas

ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Bilaircenter kanske kan va nått o kolla upp?
jo
630
jopp
Mazda MX-5 2.0 Sport -16
Jag har anlitat Segerlöfs i Biskopsgårdens ind.område i Göteborg. Gammelbilen fick en ny kondensor för ett par år sedan. Jag fick åka tillbaka ett par gånger innan allt var tätt. Blir förmodligen så om man blandar gamla och nya delar. Bla bytte dom olika oringar för att få det tätt. Allt har hållit tätt sedan dess och AC:n kyler fortfarande bra. Bra kundbemötande.

Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Åk till Partille Air con service Brodalsgatan 1, bakom Mconald/BLomsterhandeln.
Prisvärda och vet vad dom gör. Hittade rek här på autopower.

Jag har använt Bilaircenter två gånger. Första gången med en Fxxd för ca 10 år sen. De löste felet efter mycket om och men och 3 återbesök. Bytte kompressor och slutligen också kondensorn.

I våras tappade jag effekten på kylanläggningen i bmwn på ena sidan. Bilaircenter gjorde felsökning enl deras gratiserbjudande. Dom konstaterade efter att provtryckt systemet att allt funkade och var tätt, men att problemet bestod i att bilen behövde en mjukvaruppdatering el möjligtvis en spjällmotor som var dålig. Han rek att jag åkte till bmw för uppdatering. Trevligt bemötande överlag.

När jag goolade fenomenet med ensidig kyla i bilen framgår det att symptomet kan bero på lite gas i systemet. Sökte tips och rek här på forumet. Någon rek partille air con.
Jag vile gärna ha en 2nd opinion innan jag låter BMWstealership ge sig på felsökning.
Så jag åkte till Partille.

Efter att kopplat upp trycksystemet mot sin apparatur så konstateras att det endast är en bråkdel av korrekt mängd. Efter återfyllt så funkade allt, fortfarande idag klockrent efter knappa 6 månader.
Hur bilair center lyckas provtrycka systemet utan att se att gasmängden var orimligt låg är för mig en gåta.
Jag konstaterar att jag nästa gång vet var jag lämnar min ac anläggning på service.

ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Mats: Får testa ditt tips då jag också vill kolla min ac. Tack för tipset!
F2
85
F25
X3 X35D -12
Tack för alla tips! Jag åkte till Länk. Dom gjorde en service för 995:-
Har ingen aning om hur det skulle se ut om jag hade behövt reparera nåt.
Gaspo: Berätta hur det gick när du varit där.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.