|
|
|
|---|---|
|
Vi behöver en bil som skal ersätta vår E36 med M43 motor som nu rullat över 32000 mil utan egentliga bekymmer. De bilar som vi tittat på är 320 bensin med manuell låda, 320 diesel automat och 325/3,0 diesel automat. Bilarna är från åren 2007-2009 och 320b har gått ca 13000mil och 330da 17000mil. En provkörd 320da hade gått 23400mil. Alla 320 har fått kamaxeldrivningen förnyad. Det finns allt för mycket att välja emellan | |
| Dieseln är död som bränsle. Jag hade satsat på en bensinare. | |
| Oj alla fått kedjor etc bytt. 325d eller 330d är ju riktigt mumma. Absolut inget fel på 320d heller förutom dessa jädrans kedjor. | |
|
Dieseln är högts levande som bränsle, iaf sett till räckvidden jämfört med bensinarna, i mitt fall (525d 2014, vw lupo 3L) är skatten så låg vid jämförelse så att köpa en bensinare i MITT fall är enbart för att få en motor som är roligare på höga varv :) Till vardags tycker jag diesel generellt är mysigare att köra, automat gör det ännu bättre! Bensinare är sega vid jämförelse, jag har kört 330 och m3 e46, jag jämför med dom, min m6 är slöare till vardags än min 525d :) Skulle jag valt av dom du vill ha, så hade jag först provkört 4 cylindriga diesel, är du nöjd så köp! Bmws 6 cylindriga dieslar är kanon, men kanske något dyrare att driva, spar bensinalternativet till din nästa leksak istället :) |
|
| kan få köpa min 330 d med sportautomat paddlar osc -07 nybes o servad och skött ska ge dig ett prut på mitt begärda pris. bilen inlagd idag här skitrolig går som en raket och är inte alls dyr i driftskostnad ..snål tycker jag | |
|
Hur ser din körning ut? Många korta körningar med kallstarter? Långkörningar? Är skicket likvärdigt? Samma utrustning? Om allt annat lika så: 320d går i mina ögon bort - gått längst och inte överdrivet rolig. 320b om det är många korta körningar 325d/330d om det är längre körningar, sexan slår fyror alla dagar i veckan. |
|
|
Bara kört långa körningar med den ..dock behöver jag större bil typ 5 serie fått opererat mina knä nu o är dags att acceptera att åldern hunnit ikapp mig är ju 50 nästa år hehe |
|
|
Underbar bil som går som den ska maskinellt allt funkar klockrent ... |
|
|
Skulle man behöva finans så har jag en kompis som är bilhandlare kan fråga han om det i så fall hade kunnat gå via han ... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.