|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Jag har fått chansen att köpa en 530 D och skulle behöva lite tips och hjälp kring detta. Grejen är att jag får köpa den väldigt billigt, 30-40k inte klart ännu. Det är en 530D uttagen -08 men -09 årsmodell som rullat 22k mil Automat. Den har skinn, navigation professional, pdc och det vanliga. Saken är att den är riktigt illa skött utvändigt, det finns början till rost på bagagelucka, och en del skador på lacken så som repor, dörruppslag och en större skada på skärmen. Påbörjan med rost på dem flesta skadorna. Annars är den fullservad på BMW och invändigt är den fräsch. Inga fel på motorn etc. går som en klocka. Vad säger ni? är ex. 40k ett bra pris??? Dem står sig ganska högt på blocket tycker jag. Den ser faktiskt förjävlig ut utvändigt med repor och skador. Ge mig tips!! Tack! | |
|
Ja 40k är billigt värd det dubbla. Du har rostskyddsgaranti du kan nyttja för det som inte är yttre påverkan, bagageluckan bör du få åtgärdad utan kostnad hos BMW. Dörruppslag och repor brukar gå att åtgärda om det inte väldigt stora skador. En skärm går ju alltid att fixa. Skicka kontaktuppgifter till mig om du inte ska slå till :) |
|
|
Jag tror rostskyddsgarantin har gått ut? Glömde säga att det är en import från Tyskland om det nu spelar någon roll? Alla skador förutom på bagageluckan är yttre skador skulle jag tro. Nu menar jag verkligen att hela bilen är repig runt om. Nästan så att en omlackering skulle behövas. HMMMMM.... svårt! |
|
|
Slå till! Kör den och skit i utsidan. Kommer alltid finnas någon som antingen vill fixa den eller också kommer skita i utsidan. Liten ekonomisk risk. |
|
|
Rostlaga och sedan folierar du utsidan. Kostar runt 10k och då ser bilen ny ut. ------- //Lövet |
|
| Har samma tankar som dig mephisto!! :) | |
|
Förvånansvärt många bilister som struntar i hur utsidan ser ut. Förutom alla Toyota/Peugeot/Mazda/Kia mm så känner jag en som beställde en ny V60 med alla tillbehör invändigt men inget utvändigt, plåtfälgar och skit. Jag ser aldrig utsidan när jag kör sa han, faktiskt helt rätt. |
|
|
@andreas_lofgrenFoliera låter sjukt oseriöst. Jag vet inte.. Ser det inte ut som en leksaksbil då? @mephisto Ja, fast lite jobbigt känns det. Jag tänker jag får väl acceptera utsidan, kanske laga rosten. Och ändå njuta av att jag fick den billigt. |
|
|
Foliera kan bli riktigt bra men tror det kostar närmare 20k för en så stor bil. Då bör man fixa rost och bucklor innan. |
|
| Foliering är nog inget alternativ för mig. Lägga 20k för att ha en fin bil i 3 år? njaa... | |
|
Det är 12-års rostskyddsgaranti och det spelar ingen roll om det är import. 10.000 så har du dragit ut bucklorna och fått bilen helpolerad. Är de inte extremt stora skador så kommer den se schysst ut då + ev bättring av där det börjat rosta om du inte kan få det på garantin. En foilierng behöver inte kosta 20.000 om du väljer att gå på det spåret men du behöver ju ändå åtgärda dörruppslagen innan. Har du några bilder samt utrustningslista så länka till dem så blir det enklare att bedöma. Hur som helst så köper du den och ångrar dig så kan du inte gå back på en E60 LCI för det priset. |
|
|
Hej Du har nog rätt med rosten på bagageluckan. Men på dem andra ställen så är det nog tyvärr yttre skador. Jag kan bifoga lite bilder snart så får ni en bättre uppfattning. En polering gör nog inte mkt på detta skicket :/ |
|
|
Länk Länk Länk Här kommer några bilder. Det finns fler djupare repor än dem som är med på bilderna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.