AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
10.733

Vigrens bil i Bromma! Seriös?

Sida 2 av 3
Sneable: Regel nr 1 = Man tar aldrig bort en annons innan pengarna sitter på kontot. Inte för att det är dyrt att lägga in en ny annons eller är jobbigt men man träffar alla möjliga slags köpare på vägen som lovar det ena och det andra.
Lasse Karlsson
Phoenix M3!

Du har helt rätt!! Jag gick för lite på hjärna, och för mycket på känsla!! Men man lär av misstagen, heter det ju!!

HA DET!

modolasse
De där skickar ut standardsms på massor av annonser, jag har fått detsamma, bara att kasta i papperskorgen, det ser man ju direkt på texten.

/Anders
St
6
Stempa
328i Xdrive-14
beställt M2
Jag lade ut min bil på blocket för några veckor sedan och fick ett mail från Vigrens Bil
precis på samma sätt som beskrivs ovan. Kollade upp företaget och i botten finns "Aktiv Service Wtb AB" som figurerat i en härva med fusk av assistanspengar.
Tydligen finns "bossen" i Turkiet!

Stempa
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Ett enkelt test är att kolla om handlaren har en butik på Blocket. Skulle säga att 99.5% av alla "riktiga" bilhandlare har det, går liksom inte sälja bilar annars. Saknas en sådan är det en stor varningsklocka.

-------
//Lövet
Bara banditer i dag tycks.
Absolut bättre förr. Vi pojkar kunde köra 15-20 mil en lördag för att kolla en Volvo GT eller Turbo. Eller för den delen en 2002.
Finns en annan också, som ni skall akta er för; Skandinaviska Motorkompaniet, Staffan Eriksson. Så fort man har en annons så kommer det traditionella sms-et; Godmorgon, mailar från Skandinaviska Motor Kompaniet AB...skulle ett försäljningsuppdrag vara till intresse? Vad jag behöver är 14 dagar för att slutföra affären. Kunden vill ha hjälp med finansen samt att han vill köpa med garanti som trygghet. Min kund har redan sett din annons och han har ringt mig. Så jag har inga problem att sälja åt dig. Ring..."
Företaget låter ju väldigt sobert, Skandinaviska... På skoj om man vill kolla företaget så har man Utmätning, tillgång saknas som kreditvärdering och massor med betalningsanmärkningar. Betydligt värre än denne Vigren som nämns ovan.

/Anders
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Om man bara kör mejl i sin blocketannons slipper man allt sånt här. Det fastnar i spamfiltret på ett annat sätt än SMS.

-------
//Lövet
Med Känsla Jo han verkar seriös..Särskild postadress: Länk
Lasse Karlsson
Här koömer lite vidare i tråden! messade firman o meddelade att "det blir affär, om pengar finns på mitt konto, som jag kan se! då jag släpper bilen!
Fick svaret: "citat": vi hoppar på den här butiken, slut citat!

Tänkte: de menar nog att vi hoppar över affären! Slutade tänka på saken! inte mer med det!

Dan efter ringer "liraren" igen! nu ska kunden ta ett blancolån, o affären göras upp, med alla på plats, jag får mina slantar, o allt e grönt! Fick att ibörjan på nästa vecka ska det hela avslutas! Detta var i Tisdags i förra veckan.

Döm om min förvåning(ironi) då jag ej hört nått sen dess!! Har även messat o frågat när det hela ska bli av, men förstås ej fått svar!! Undrar nu lite runt hur de tänker!? Vill dom ha dit en, så dom kan överfalla en, o dra med bilen!! eller?? Varför bemödar man sig att göra ett gott intryck, runt en affär, som aldrig i H......, kommer gå som de vill!!?? Själv hade jag lagt ner, så fort jag misstänkt/förstått att kunden "synat" bluffen!! Man undrar!!??

Vill också meddela att Skandinaviska motorkompaniet hört av sig, i stort med samma upplägg!! Har dock beslutat att ej gå vidare med dom heller!! SKRATT!!

HA DET!!

modolasse
Ja så är det nog antingen dra med bilen, eller föra över pengar på ditt konto dra med bilen och sedan dra tillbaka pengarna på något sätt.

Släng inte mer bensin på elden låt den brinna ut.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Om kunden ska blanco låna och träffa dig - vad är poängen med förmedlaren? Då kan ju ni två göra upp direkt privat...

Nej nån slags hund ligger det begraven här.

-------
//Lövet
Lasse Karlsson
andreas_lofgren!

Absolut!! Men det jag inte förstår är : Var vill dom komma??

HA DET!!

modolasse
Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

Var tomtarna bakom Vigrens bil vill komma?

De vill ha din bil...ja, utan att betala givetvis. Lixom "affärsidén"...

Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Lasse: Det är klart att det här är en bluff. Jag sålde en 120 cab i somras och då ringde ju så klart Lasse Bessik (googla om du inte vet vem han är) och han erbjöd ungefär samma upplägg som du beskriver.

Det är ruffel och båg från början till slut! Precis som Delorian säger; om en bilfirma är seriös och HAR en kund på en sådan bil så köper de bara bilen direkt av dig istället. Om nu bilfirman HAR en kund på en sådan bil så är de ju mer intresserade av att veta skicket, milen, service-status och sådant som utrustning. Då håller du ju inte på och bubblar om "vi har en kund på den bilen" eftersom det är ganska självklart att en bilfirma som köper in en bil har en kund eller flera kunder på just den bilen, annars skulle de ju inte köpa den. :)

Alexander
Lasse Karlsson
Alexander K!

Absolut!! Visst begriper jag att det bara är bluff!! Det jag inte förstår är varför dom bemödar sig, då dom förstår att jag inte går på det hela!!

Man kan ju inte va så dum, så att man synar bluffen, o sedan likförbannat torskar dit, då dom brett på lite mer av sin "blåsningssörja"!!

Hade jag varit i deras kläder, hade jag också varit rädd för att nån verkligen tar tag isaken o klämmer till dom!! Som det är nu, är man ju glad att man inte trillar dit själv!! men över tid är det säkert nån/nåra stackare som åker dit! o det är ju fördjävligt, rent ut sagt!!

HA DET!!

modolasse
Fl
11
Flodde
330i E46 - 2004
M3 E46 - 2003
Samma "företag" (Vigrens bil) ringde på min pappas M3 E92 och sa exakt samma sak, att de hade en köpare som ville ha exakt en sån bil. Både jag och pappa fick dåliga vibbar av han som ringde och hela situationen och sket därför i det.
De bemödar sig för att folk går på det.
ex
231
extravagant77
325i Touring E91 2006
Modolasse? Jag förstår inte riktigt var det är vad DU inte förstår? Släpp saken å gå vidare. Bluff från början till slut. känns som om du fortfarande går runt å hoppas på nått eller försöker leka hjälte å ska sätta dit dem?. Släpp det hela å fundera inte mer på detta å på dom. Å sen detta med anmäla. Anmäla vad? Försök till besrägeri då? Försök å bevisa det du. ... från en som jobbar inom polisen.
Men han släppte nog detta redan för en månad sedan. Jag vet inte varför du tar upp detta igen?

/Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.