|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
Lasse Karlsson |
Har blivit supersugen på att "uppgradera" M5:an till en M6 av senaste modellen!! Satte ut M5:an på Blocket i Lördags för en liten inressekoll!, och fick rätt snart mejl rån Vigrens bil Bromma, som meddelade att de hade en seriös kund som ville köpa just en sån M5:a som jag har! Jag kontaktade dom igår, och dom vill att jag ska komma in med bilen till dom, fortast möjligt, så kollar dom upp bilen, recondar,och med 99% sannolikt sedan säljer bilen till den tänkta intressenten! Om mot förmodan han sen inte köper bilen, ska dom köpa bilen av mig! Oavsett var bilen tar vägen, ska jag ha de pengar jag begär på mitt kont inom 14 dagar från det att ja kört in bilen! Tänkte till enbörjan att detta verkar ju rätt bra, men "stannade" sedan upp, och tänkte att jag nog bör kolla upp detta en smula! Jag hörde mig för hos firman, om dom kunde ge mig kontatuppgifter til den tänkte köparen, så jag kunde kolla att han verkligen finns, och det fick jag utan omsvep! Vi kallar intressenten för x, och hans tel nr för Y. Jag kollade med Eniro, på telenr Y + namnet X i berörd stad, och fick ingen träff! Ringde sedan nr Y, utan svar. Skicade då ett SMS, där jag bad vederbörande höra av sig till mig, om det var han som var mr X med nr Y, så jag fick koll på att han finns! Några timmar senare ringde en kille som sa sig vara mr X med nr Y! och undrade vad jag ville med mitt SMS, och han lät seriöst intersserad av en M5 som jag har. Hörde dock ingen dialekt från det ställe han uppgavs skulle komma ifrån! så min undran är nu: Är det nån som har varit i kontakt med ovan nämnda firma, som kan intyga att detta är seriöst, ellerh åller jag på att åka på en dunderblåsning?? Nånting säger att det är för bra för att vara sant!! Den tilltänkta intressenten kan ju vara nån sorts "målvakt" som vederbörande firma hänvisar till varje gång man tänker försöka blåsa nån!! Eller kanske är jag bara "nojig" o misstänksam i överkant! Nån som vet nått/har nån åsikt om detta?? HA DET! modolasse |
|
Låter lite som en klassiskt blåsning, så helt rätt av dig att vara väldigt uppmärksam. Om de ändå garanterar att köpa bilen av dig, om inte deras kund gör det, varför köper de inte bilen direkt av dig då och sedan säljer den vidare till honom? Pengarna på kontot inom 14 dagar? Släpp inte ifrån dig bilen utan att ha fått pengar. |
|
| Hittar inte bolaget på allabolag.se eller via google. Har du en länk till hemsidan? | |
|
Är det detta bolaget du fått napp av? Länk |
|
Lasse Karlsson |
Kaparn! Stämmer bra!! modolasse |
Lasse Karlsson |
Grelle! Länk i Kaparns tråd! modolasse |
|
Se till att du får betalt INNAN du skriver över bilen till någon annan ägare eller firman. Om de vägrar = blåsning. ------- //Lövet |
|
|
Jag tror det är bluff, samma upplägg som som tidigare. Köper en firma och byter namn på den för att det skall se bra ut på allabolag. Tidgare bolag : Juridiskt namn: Aktiv Service WTB AB. Org nr: 556533-3332. Till och med samma logga på hemsidan som det tidigare bluffbolagen. Ni som har pro får gärna söka i mina tidigare trådar där står det mer info. Tror tom mobilnummret är samma. BLUFF åk inte dit med bilen. |
|
|
Klassisk blåsning, tyvärr. Inte en chans att jag skulle släppa iväg en bil, utan att ha full betalning på kontot, till en "firma" som inte ens finns på allabolag (adressen stämmer i alla fall inte) och som fullständigt saknar referenser. Hemsidan känns inte heller seriös om du frågar mig. Länk jaha... |
|
|
Ägda: Kolla här: Sybergsbil känt bluffbolag, nu bytt namn till guld crikeln stockholm ab Länk Ägaren: Länk Samma ägare som vigrensbil och motor. Frågor på det? |
|
Lasse Karlsson |
Hallå alla!! Tack för åsikter o tips i denna tråd!! Blir också allt mer säker på att detta är ruffel o båg!! Men hur i H...... ska man kunna va säker!! Samt att man ju också skulle vilja "klämma" till dessa skojare, om möjlighet fanns!! Tänker i vilket fall som helst lägga upp det på följande sätt: 1. Tänker ringa och snacka lite mer med den så kallade intressenten!! o fråga ut honom ang vad det är för bil han tänker köpa(han sa att det var helt ok att kontakta honom igen). Han borde ha god kännedom om en bilmodell som kostar en bit över 500 papp, som han tänker köpa!! Han sa tex att han inte hade en aning om Autopower, trots att han ägt en M3 tidigare! Tror inte ett dugg på det!! Skulle tro att han inte ens vet vilken motor som sitter i bilen!! än mindre vad gäller trolig utrustning osv, osv!! 2. Sen tänker jag meddela förmedlarfirman att de inte kommer få tillgång till bilen med mindre än att jag har utsatta pengar, synliga på mitt konto! 3. Om dom "failar" ut sig på nått av ovan, ska jag anmäla det hela. Sånna ev skojare ska sättas dit om möjligt!! Kom gärna med förslag om ytterligare åtgärder!! Blir så j.... förbannad på sånt här, om det är som vi tror!! HA DET!! modolasse |
Lasse Karlsson |
Slippy! Sorry! hade inte sett ditt inlägg, då jag gjorde mitt sista!! har inga frågor på detta!! Frågan är bara hur man trycker till skojarna!! HA DET!! modolasse |
Lasse Karlsson |
Ska tillägga att jag till en början, drogs med rejält i detta! Så jag tog bort min annons på Blocket på firmans inrådan! Men det är smällar man får ta!! Bättre "blåst" på 165 spänn, än en bit över halvmiljonen!! Sätter snart ut M5:an på Blocket igen för en intressekoll, om någon är just intresserad!! HA DET!! modolasse |
|
Samma när skulle sälja min GTS, det var då jag började kartlägga dessa som "straff" och fyller i bra info på hitta.se med jämna mellanrum så att fler slipper bli blåsta. Ser nu att det blivit smartare och "köpt företagsplatser" på hitta & enrio så nu kan man inte rejta dem på samma sätt. |
|
Lasse Karlsson |
Här kommer slutklämmen: Messade firman och meddelade kort o gott: inga pengar, ingen deal! och svaret följande: Vi hoppar på den här butiken!! VILKA KLÅPARE!! Skickade tillbaks: vad menar du med detta?? och konstigt nog(ironi!!) har jag ej fått fler svar!! Nu ska jag bara fundera ut hur jag anmäler detta på bästa sätt! så andra slipper gå i fällan, jag var nära att gå i!! HA DET!! modolasse |
|
Lasse, vad trodde du de skulle säga?! Typ, "OK, vi på Vigrens bil betalar i så fall omgående hela beloppet när du kommer in, ja vi kan ju generöst göra det eftersom vi redan har en intressent" :) Nej, inget att ödsla mer energi på. Var glad att du bara förlorade 165 kronor! |
|
|
Menar du att du tog bort din annons på blocket pga den här "köparen"? |
|
|
Han skriver ju det i klar text? Ska tillägga att jag till en början, drogs med rejält i detta! Så jag tog bort min annons på Blocket på firmans inrådan! |
|
|
För information så finns det en "Paus" knapp på Blocket numera. Då försvinner annonsen från sajten utan att tas bort. Sedan kan man ta fram den igen. Extremt lämpligt för sådana här tillfällen. Finns dock inte på apparna utan bara på desktop sajten. ------- //Lövet |
|
|
Bara att de erbjuder att köpa bilen om köparen inte gör det är en klar anledning att ej göra affärer med sådana här erbjudande / partners / firmor. Är de seriösa så kan de köpa bilen direkt, man jobbar inte så. |
|
|
Länk avtal verkar även ligga på deras sida. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.