|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Men hur många vill betala michelinpris för ett nexendäck? För det är det man får göra i det här fallet. Betala för premium och få budget... Jag tror man testar på Cayenne i liten skala för att se hur kunderna reagerar sen blir nästa steg att införa märket på Macan med. Det är naturligtvis stora pengar att spara om man kan sälja volymmodellerna med budgetdäck. | |
| Jag vill se det innan jag tror det. Återigen - för att ett däck skall få lov att originalmonteras på Porsche så måste det ha en N-märkning och det ser jag inte att ovan nämnda däck för 1200kr har. | |
| Det är väl inte så troligt att det redan skulle finnas en N-märkt version av däcket ute hos däckhandlarna när nyheten bara är några veckor gammal. Just det däcket som säljs av däckonline idag är såklart inte godkänt för montering på en Cayenne. | |
| Monterat nexen nfera su1 i 225/45 17 på en 320d nyss. Måste säga att jag är mäkta imponerad av hur tyst och komfortabelt dom rullar. Kan utan tvekan mäta sig med däck i dubbla prisklassen på den fronten iaf. | |
| Kul trådlyft =) Jag råkade nämligen själv köpa en uppsättning Nexen N8000 till bruksV70´n i våras. Egentligen mot bättre vetande men jag var inte sugen på att betala runt 8000kr för en uppsättning top of the line däck till den här bilen nu, blev därför budget för hälften av det. Än så länge har däcken fullständigt överraskat på ett positivt sätt. Relativt tysta, trots att det är 245/35, inga tendenser till spårning eller annat konstigt beteende och verkar greppa hyggligt i både vått och torrt. Får väl se om det positiva håller i sig... =) | |
| Ett plus är att dom inte behövde några fälgvikter alls 👍 | |
|
Så mycket tyckare här. Nexen är budget/kalle-anka-däck tills motsatsen bevisats i ett test. Att själv i ens egna bruk tycka något är bra; "Jag är iallafall nöjd", säger inte ett jävla skit hur en produkt står sig mot andra liknande produkter. Samma på arbetsplatsen när det börjar pratas om hemmaljud och TV-apparater. De med billigt skräp (Andersson t.ex.) tycker alltid att deras egna grejer är bra och de är nöjda. lol |
|
| Mycket tyckare här....precis TP, så talar en som vet bäst men troligen aldrig provat Nexen | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.