|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Idag var jag och provkörde en Mustang gt och jag förstår varför den är känd för att köra över åskådare på bilträffar. Efter ca 100m var man nära på att krascha med bilen. Efter en rondell gjorde jag en helt vanlig acceleration inget buskörande utan en helt vanliga acceleration på vägen och bakdelen släppte helt och hållet ingen antispinn gick igång och jag fick vara snabb på att reagera så att jag inte skulle köra av vägen! Bilen kändes livsfarlig att köra på blött väglag oavsett fart. Värt att tillägga är att jag kör en BMW M135I som känns väldigt mycket snabbare och som inte försöker ta livet av en när man drar på. Lite tråkigt att den inte alls levde upp till mina förväntningar, jag var verkligen förälskad i utseendet och ljudet i bilen... |
|
|
Är väl därför som sådana här klipp florerar i cyber ;) |
|
|
Därför du skall ha en Camaro SSS ju |
|
| Ja antispinn går inte igång som på bmw så fort gummit vrider sig lite. Riktig bil som det ska vara och även kräver mer av föraren | |
|
Jag fick koppla ur antispinn på Camaron-:) Länk |
|
|
stooges - Hahaha ja exakt så, halv gas på lite blött underlag och du gör bredsladd på vägen. viperhauck - Ja du har förmodligen rätt, det obehagliga var att man inte kände när hjulen spann utan helt plötsligt känns det som om du kör på is och gasar fullt utan antispinn, bakdelen bara börjar wobbla och man tappar kontrollen om man inte är snabb på att reagera. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Och hur tror ni man gjorde på 70-talet med breda sommardäck bak på en jänkebil i vinterväglag. :) Man fick lära sig hantera detta. Dessutom med skackelvagnsupphängda bakvagnar. På Min Lincoln stänger jag gärna av antispinnsystemet fasiken så mycket roligare. Men den har ju moderna hjulupphängningar. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Nu snackar vi Länk |
|
|
Hur var det med? - "Förvisso har man nu kommit in i 2000-talet när det gäller chassi, men det går ändå inte att jämför med en M, RS eller AMG. " ------- //Lövet |
|
|
andreas_lofgren Ha ha precis. Själv kom jag nyss tillbaka efter en provkörning av M240i och visst den är snabb och så men även sjukt nervös på vägen, ljudet är ett skämt och interiören känns allt annat än premium. Ändå kostar det ex som jag provåkte mer än nya Camaro SS med 6,2l V8 Då är Camaron i princip fullutrustad från fabrik:-) Hade jag inte precis skaffat en en liten labrador valp hade jag beställt en Camaro NU |
|
Verdi |
Som kontorsarbetare är det svårt att bära upp en jänkare. Man ska helst ha lite skit under naglarna och kläder i skinn och denim för att det ska kännas rätt. :) Sen är det här med att vara "nervös" på vägen en ganska typisk känsla hos BMW tycker jag. Fördelen är att bilen är roligare att köra när det svänger. Vill man ha en tysk som ligger stabilt på vägen så är det en Mercedes man ska köpa. Ja, eller en F11 som (tyvärr?) inte alls är särskilt alert. |
|
Verdi Ja kanske det men jag bryr mig inte så mkt om vad andra tycker en Camaro SS är manlig som fan i mitt tycke:-) till och med en M4 är tråkig i jämförelse. Jämfört med min egna e92 335i med PPK och performance avgas känns tyvärr en M240i enbart snabb. Jag blir allt mer förtjust i min 335 och kommer nog att behålla den länge även att jag skulle behöva byta ut den mot en kombi. Men den känns mkt mer "BMW" än en M240i. Vet inte varför den spinner loss och släpper så lätt men jag upplever inte alls min e92 så nervös. Har alltid gillat M135i/M140i och går det att klämma in en labrador i den då skulle jag kunna tänka mig en sådan och helst med 6-vxl manuell. Men tyvärr borde bilen nog ha en x-drive och då drar priset iväg alldeles för mkt enligt mig för biltypen. Kan ju få en A6 Allroad 3,0tdi för samme peng liksom? Eller en Camaro:-) |
|
Verdi |
Det är väl just det som är problemet. Bilen blir för macho. Då kan man inte hoppa ur klädd som en kontorsfjolla. :) Men jag antar att det är en läggningsfråga. Själv skämdes jag lite för M2:an till och med och det bidrog till en liten procent till att jag sålde den. Inte privat men på jobbparkeringen och sånt. Blev mycket snack. Aha. Du menade att den spinner och så. Trodde du menade styrningen, spårkänslighet osv. Så dyrt är det inte med xDrive väl? 20 tkr? Tror det blir svårt med labrador i en sån ändå. Köp en F31 istället. T ex Länk Lite tråkig färg men bra utrustad och den är under 500 tkr. |
|
Det är just snacket jag inte bryr mig om orka bry sig vad andra tycker liksom:-) Styrningen är det väl inget fel på direkt enligt mig, utan just det att den släpper vid minsta lilla gas på blöt underlag, den spinner och har sig och man sitter ju på helspänn nästan. Men den ät ju snabb men utan performance avgas känns den just bara snabb oc hser ut som vilken 220d med m-paket Ja jag kanske byter bort min 335 mot en E91 335i LCI eller en F31 335i. även lite sugen på Alpina B3S:-) Hade senast en F11 535i och den är skön men inte jätte inspirerande att köra |
|
Verdi |
Jo men för mig skapar det lite "badwill" att som egenkonsult komma i en bil som _uppfattas_ som väldigt dyr. Särskilt om den syns och hörs och dessutom är opraktisk. |
|
Ja det är klart men det är ju så det i landet "lagom" Det är ok att komma i en ny V90 till 500k men inte en Camaro:-) |
|
| Finns ju alltid Alpina; diskretion - en hederssak :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.