AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
5.894

Mustang gt 2017 vs premiummärken

Sida 1 av 2
Skulle vilja köpa en häftig bil eftersom jag har tröttnat på min nuvarande bil. Jag har en budget på max 500k och skulle helst vilja ha en bil med en v8a innan de försvinner helt från marknaden. Jag har varit inne på att köpa följande bilar: m3 e92, bmw 435, audi rs4/rs5 eller en Mustang gt.

Problemet med de två förstnämnda märkena är att de är 5-7 år gamla med många mil på mätarna och väldigt dyra i försäkringar/reservdelar och de har förmodligen en koppling som ska bytas inom en snar framtid för en mindre förmögenhet. Bmw 435 och audi rs modellerna har också ett värdelöst andrahandsvärde.

Om jag nu tittar på Mustangen så kan jag för samma pris få en fabriksny Mustang gt med en v8 på ca 420hk som är billig att försäkra och reservdelarna kostar en bråkdel av de tyska premiummärkena samtidigt som andrahandsvärdet på bilen är väldigt bra. Det negativa med Mustangen är att den inte har samma kvalitet som de tyska märkena och att den kanske blir svårsåld.

Hur hade ni gjort i min situation?
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Mustang är garanterat ett bra köp för pengarna, bara att beställa. Snygg, snabb och prisvärd!

Gamla M- & RS-modeller blir som du säger dyra att äga. Porsche har dragit iväg och blivit löjligt dyra...

MVH Christofer
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Är man bara ute efter ett V8-gurgel så det en mysig bil, gärna kopplat med en manuell låda för en mer "äkta" upplevelse. Men rent dynamiskt så är det kanske inte världens roligaste bil, men det kanske inte spelar någon större roll?
el
81
elfving1
Seat Leon ST Cupra -15
C63 AMG? finns några riktigt lågmilade för en ganska bra bit under 500k på blocket
crille82 - Det är det som gör den så lockande, den mäter sig med bilar som kostar det dubbla och den är ruskigt snygg. Jag är dock lite osäker på vad folk tänker om en Mustang i lilla Sverige, det första min flickvän sa när jag drog upp förslaget var "är det inte bara hillbillys som kör runt i dom?"

acey - Det är nog både och, har läst att den nya mustangen har en Independent Rear Suspension så nu kan du ta kurvor utan att crasha och det blir nog en manuell för optimal körglädje.

elfving1 - Ja jag har sneglat lite på C63 med men då är vi inne på samma sak igen, då kommer den vara 5+ år gammal med 10 olika ägare där alla har kört skiten ur den :(

Är det någon som vet hur länge en koppling håller på en M/RS/AMG bil?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Förvisso har man nu kommit in i 2000-talet när det gäller chassi, men det går ändå inte att jämför med en M, RS eller AMG. Jag tror också att du i kronor kommer förlora mer i värdeminskning på Mustangen än en fin E92 M3 som jag tror kommer stabilisera sig.

Men vill man ha en ny bil med V8 och med betydligt mer rimliga driftskostnader och något mer "udda" som man kan speca själv så är det inte så mycket att tveka på.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Nej den går inte jämföra. Den är bättre runt bana än de du nämner: Länk

-------
//Lövet
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Det är en viss skillnad mellan en standard Mustang och en 350R. Lite som att jämföra en 3 serie med en M3/M4 ;)

Mvh/ Niclas
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Andreas har ofta åsikter om allt, även sånt han inte har någon aning om.
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Prestandamässigt kan Mustang GT gott och väl mäta sig med M3 E92, 435, RS4, RS5 som trådskaparen funderar på.

Eventuell större värdeminskning för Mustangen vägs gott och väl upp av service, reparationer och försäkring för en gammal M-, RS- eller AMG-modell. En halvgammal prestandamodell är inte heller befriad från värdeminskning.

Att anse att man är en hillbilly för att man kör en amerikanskt är väl detsamma som att anse att man är stram slipsnisse för att man kör tyskt eller en trist svensson för att man kör Volvo eller VW. =)

MVH Christofer
M3
1.024
M34ever
M340i -20 "First Edition"

http://www.garaget.org/madick1
Köp nya Camaro SS istället bättre på allt jämfört med Mustangen:-) Eller en begagnad ZL1 med låga mil
Länk

M34ever Camaro SS lockar lockar inte alls av någon anledning.
Ska iväg och provköra en manuell/automat Mustang GT till helgen, klickar det och jag får sålt min nuvarande bil till ett vettigt pris så blir det en ny Mustang till våren.
M3
1.024
M34ever

Konstigt varför inte? Åk och provkör den går som fan👍

HEDIN i Gbg säljer båda och alternativ är ju en Focus RS kanske?

Jag är helt såld på Mustangens utseende och alla hundratals ägare på youtube höjer den till skyarna.

Personligen tycker jag att den nya Focus RS är ett nerköp från bilen som jag har nu. Jag är inte alls förtjust i att många bilmärken har börjat använda sig av 2L V4or, låter som rå trimmade golfar med japs blås. Inte precis vad man förväntar sig när man betalar så mycket pengar.
M3
1.024
M34ever

Klart du skall köpa den bil du bäst tycker bäst om, men Camaro SS är dock enligt mig den bättre bilen av dem två och lika snabb som en M4 för halva priset. Bilen är ju helt ny med x-tra allt från frabrik behöver bara lägga till dual exhaust enligt mig.

Varför inte titta på en nya M240i den går också sjukt bra men den saknar förstås V8an men det finns fina M3 att köpa också med låga milLänk

Visst Camaro SS är bättre prestandamässigt, om du kollar på youtube där de tävlar så är skillnaden dock minimal. Den stora skillnaden jag ser är att Camaro SS kostar mer än 100 000kr mer och har ett mycket sämre andrahandsvärde än Mustang gt.
M3
1.024
M34ever

Mer än 100000:- mer? nya Camaro SS kostar 459000:- Forden kostar från 394000 men du får lägga till en del för att komma upp i samma utrustningsnivå som camaron

Smaken är som baken antingen gillar man Ford, lSx, eller Hemi:-)

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Servar årligen en Challenger SRT 2010 vill man ha pulver så är Hemirovan jäkligt rå och Bilen känns modern i chassiet. Fast en Mustang står alltid högre i kurs hos mig.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Jag har en 2008 GT500 och min far en 2015 GT cab automat. Är stel axel på min så är stor skillnad mot den nya hur det beter sig på vägen. Mustangen är otroligt prisvärd och känns gedigen nog. Var själv BMW frälst förut tills jag råkade köpa en 2005 GT cab sen blev BMW totalt ointressant. Jänke V8 är berondeframkallande
M3
1.024
M34ever

Viperhauck

Kan bara hålla med har ägd följande jänkare under tiden. Pontiac Trans AM GTA, Corvette C4 LT1 6-vxl, Chevrolet Lumina SS (LS1) två stycken Pontiac GTO LS2 samt en SVT Cobra terminator -03. Billiga att äga och drar betydligt minsdre än motsvarande tysk med V8. Min E55 AMG drog aldrig under litern ej helel rmin X5 4,6is för den delen utan närmare två liter milen. Drömmen är en CTS-V Wagon med 6-vxl manuell:-)

Ett tag hade jag en Corvette, en Lumina SS (Holden Commodore) samt en GTO samtidigt:-) Länk

Gt500 är iofs allt annat än snål. Min snittar drygt 2.5L/mil men då är det kortkörningar med en del lek samt större kompressor
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.