|
|
|
|---|---|
|
Hej alla! Kanske redan finns en tråd, men jag är färsk på denna sida så det lite komplicerat för mig. Bmw 320 -02 Det är nämligen så att jag nyligen blivit en e46 ägare. Det stora problemet ligger i att jag inte har nå musik i bilen vilket är extremt viktigt för mig att ha. Jag har försökt att använda flertal av FM-sändare men det är brusar hela tiden. Vissa har sagt att jag ska in och beställa någon kabel som kopplas in i cd-växlarns ingång. Det har jag gjort men har ej fått den än, och tänkte att det är ett billigt sätt att testa sig fram . Vad finns för lösning ifall det inte skulle funka med kabeln som är beställd? Min stereo heter Cd53 och är tillverkad i september 2001 Väldigt tacksam för svar! Med vänlig hälsning, Kriss | |
|
Hej har själv en bmw 330i från 02 e46. Jag antar att du har orginal stereo? Skippa förfan fm sändare!! Hade sj ett flertal jag försökte med och det är rent skit! Jag skulle rekomenderra att du fixar en aux interface vet inte vart du bor men här i sthlm finns det ett ställe som heter car audio center. Dom installerar det för 995kr. Men lär ju finnas liknande ställen där du bor. I min bil kommer sladden ut precis under facket vid ac:n de e perfekt för då kan jag gömma sladden när den inte används. Och så slipper man ta bort orginal stereo:n. Ser mycket snyggare ut med orginal. |
|
|
Hej Peveroz, Den perfekta vägledningen! Ja, du har ju helt rätt ang eftermarknads stereo, jätte fult ju! Jag var inne och kikade, då hittade jag denna Länk Sen ser ut att passa min stereo med tanke på att det är 17 runda pin. men kommer den att spela på min stereo? Jag har nämligen ingen Aux att välja när jag trycker på Mode? Mvh |
|
|
Nej hos mig står det inte heller aux det står cd-01. när dom installerar den där "lådan" så kommer du kunna trycka på mode, radio>cd>cd-01 (=aux) Och japp det är en sån jag har. Du kan ju göra det själv, man drar ba bort ac luckan med en brytbladskniv sen koppla in bara och gräva in lådan så man kan stänga igen luckan sen. Fick se sen hur man gjorde E lite bökigt med att dra aux sladden så den går ut via luckan bara. Men dom gjorde det på 10min. Det är ju exakt en sån där jag har i min och både du och jag har e46 från 02, Likadana paneler och stereo. Så kommer helt klart passa om du köper. Är sån frihet med aux istället för Reklam radio! Lycka till |
|
|
Tja igen! Jag gjorde som du sa och de funkar felfritt samt med ett j*vligt bra ljud. Först visste Jag inte vart jag skulle passa in boxen, men sen läste jag ditt inlägg och det löste sig. :) Helt klart nöjd, 400spän va inte alls farligt. Jag får tacka för din tid. Och hälsar alla framöver att använda dessa istället för att betala 2-300kr för nå dålig FM-sändare. Med vänlig hälsning, Kriss |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.