|
|
|
|---|---|
| Hej. Jag ska eftermontera motorvärmare i min e39 men skulle vilja slippa att uttaget syns. Är det någon som har tips på hur och var man skulle kunna montera det så att det blir så diskret som möjligt? Bilder på hur det skulle kunna bli? | |
| I det svarta innanför dimljuset? | |
|
Precis som jsn säger! Jag har mitt uttag monterat på den plana plastgrunkan bredvid/bakom det högra dimljuset. Syns absolut inte om man inte vet om det, men är ändå lätt att ansluta kabeln. Har tyvärr ingen bild i nuläget. |
|
|
Instämmer, perfekt ställe! Så här gjorde jag: Länk Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Ja det där såg ju helt perfekt ut. Hoppas att de som ska montera kan fixa det lika snyggt. Tack för tipsen! |
|
|
På en icke 540 som alltså har luftkyld generator sitter luftintaget där på vänster sida vilket gör att motorvärmarintaget blir på höger sida. |
|
| Ah just det. Det var det jag funderade på. | |
| En fråga bara... För att montera på detta vis kräver det att man demonterar fronten? Hur kommer man åt? | |
|
Nä, man tar bara ut plattan som dimljuset sitter i. Tar sekunder. Mvh Ola |
|
|
Tack för tipsen! Nu är det fixat och jag fick det monterat snyggt och klart med medföljande kupevärmare och allt. Känns skönt att jag kan oroa mig lite mindre för kylan nu iaf även om det är en kontaktvärmare. Kör den nu för första gången. Tror det är första gången jag är första användare av en motorvärmare. Lol. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.