|
|
|
|---|---|
Nicke_H |
Bygger på en m50 motor med överladdning. Problemet jag har är oljereturen till det främre agregatet som hamnar lite för lågt för att få självfall på oljan. Funderar på en separat behållare till returerna med en pump som trycker tillbaka oljan till sumpen, men jag hittar ingen passande pump som tål olja,värme samt har en passande kapasitet. Tacksam för svar |
PETER.O |
Hej hade samma problem när vi turbo-laddade kompisens MC ,men vi löste det på liknande sätt som du beskriver Vet tyvärr inte vad pumpen som vi använde kom ifrån. Hör med någon firma som sysslar med MC-turbo, det är inte ovanligt att det behövs sådana lösningar vi turbo installationer på MC. Mvh Peter |
|
Hej, Tag kontakt med Erik Marklund på MC Xpress i Öjebyn. Dom har förmodligen landets största erfarenhet på mc-turbo och liknande kluriga lösningar. Mvh David |
|
Nicke_H |
DRutström du råkar inte ha ett nummer till honom (Erik Marklund). Mvh Nicke |
|
0911-202005 är numret till MC Express /Per |
|
Nicke_H |
Ringde till Mc Express och fick svar på alla mina frågor (mycket trevliga och hjälpsamma). Tackar alla inblandade för hjälpen! Mvh Nicke |
PETER.O |
Hej, det är bara att hålla med, Erik Marklund (känner honom personligen) är en mycket duktig trimmare och trevlig person. Mvh Peter |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.