AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
700

E46 320ci lutar 0,5 cm åt höger.

Visa användare
3
Grundemar
Bmw E46 320ci-02
Hej!

Som rubriken lyder så upptäckte jag idag att min E46 320 är 0,5 cm lägre vid det högra bakhjulet än vad den är vid det vänstra och jag undrar vad det kan bero på när höjdskillnaden är så pass liten och vad det kan kosta att åtgärda? Har googlar runt lite och det verkar som att höjdskillnaden är ännu större när det rör sig om trasiga bussningar och fjädrar.
M3
11
M325ti
330iA cab -02
För några år sedan i tidningen BMW car reagerade de på att deras M3 var högre på förarsidan, men det berodde helt enkelt på att bilen ska stå rakt med 75kg förare i bilen och 60% tankfyllning... Så det är sannolikt normalt på din bil, 5mm är nog att anse som inom felmarginalen dessutom.
Visa användare
3
Grundemar
Bmw E46 320ci-02
Okej, tack för infon! Reagerade på att den lutade och att det såg konstigt ut när jag kom ut till den på parkeringen, men då är det antagligen ingen fara :) Ska ha in den på service nästa vecka så tänkte be dem kolla över upphängningen på bakhjulet så att det inte är något som är trasigt.
gO
1.407
gOry
335i Touring
Förmodligen en brusten fjäder, bör kollas upp! Är direkt inget som är farligt men blir nerslag på besiktning.
Så passa på och kolla nu när du byter till vinterdäcken.
Kan vara lite svårt att se, så kolla noga speciellt bak i "fjäderskålen" känn efter lösa delar men akta det kan bli rätt vassa delar av brustna fjädrar!
Visa användare
3
Grundemar
Bmw E46 320ci-02
Rör det sig om brustna fjädrar så brukar det väl röra sig om centimeter som skiljer? Gick ut och mätte runt om på bilen och då såg jag att den även är 0,5 cm lägre vid det högra framhjulet så jag tror att det är meningen att det ska vara så för att sedan rätas ut när en fullvuxen man sitter i förarsätet precis som föregående person sa. Läste även i en annan tråd här på autopower att det är normalt att E46orna lutar åt höger just för att rätas ut när det sitter en förare i den, men den får inte luta mer än 10 mm vilket min inte gör :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.