AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.206

stor Olje/vätske Service 320D Automat 2007a

an
191
anders82
Bmw F34 320 gt xdrive 2014
Hej alla vet ej om jag blivit tokig eller tänker helt rätt.
Var ner o prata med en verkstad och kolla vad de ville ha för att byta alla mina vätskor idag.
Ville få priset om jag tog med material.

Fick ett pris på en tusenlapp.
Då byter han:
Olja och filter i motorn
Olja i Automatlådan
Olja i Diffen
Bromsvätska
Glykol.

Vad tycker ni är det nått man kan kosta på ?
Bilen har gått ca 40000Mil är en 2007a och tror aldrig växellådan eller diffen fått ny fin olja.

Vilka nån som har tips på nå bra billiga vätskor?

Motorolja tänkte jag köra med GM som är BMW godkänd samt BMW original filter.
Glykol blev Mekonomen billigast otroligt nog det blir Castrol samma som original
Växellåda 9L Vilken vet ej tar gärna tips.
Diff 1L vet ej vilken?
Bromsvätska vet ej tar gärna tips.

Kompisen satt och räkna lite ca 2500-2800kr för denna service med Jobb och vätskor.
Vad tror ni kan det vara värt att ge bilen denna service?
Hur hade ni gjort med en långmilare?
js
1.930
jsn
i5 m60 -24
Hur länge till har du tänkt att ha bilen? Hur viktigt är det att just denna bil fortsätter rulla för dig?
Om totalkostnaden landar på under 3kkr så skulle jag inte tveka att göra denna service, men bilen i sig har ju inget större värde i sig så frågan är hur mycket pengar är du beredd att lägga på förebyggande underhåll?
po
457
pompa_kumla
Bmw 330 E90
Absolut om det är så billigt 1000 kr låter nästan för bra för att vara sant men vad vet jag
1000kr för det arbetet måste väl anses som ett fynd.

Tid för oljebyte motor + filter ca 20min?
Tid för automatolja, minst lika länge, bilen ska väl köras igenom i ett speciellt läge för att få in olja i hela lådan?
Bromsvätska, av med hjulen tömma, fylla och pumpa runt med hjälp av servicedator?

Känns som det borde ta flera timmar.
Då blir det inte hög timkostnad.

Ch
248
Chip_saffire
X5 4.0d 2011
Vilken är verkstan?

Sjukt billigt!

an
191
anders82
Bmw F34 320 gt xdrive 2014
de gör jobbet efter stängning och han gör det privat.
Så återkommer med vem det är när jag pratat med honom.
Ch
248
Chip_saffire
X5 4.0d 2011
Vilken stad? Bor själv i Stockholm...

ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Som dom andra skriver sinnesjukt billigt. Detta jobb tar flera timmar. Undrar verkligen om din mek vet vad han ger sig in på? Byte olja lådan tar inga 20min. Fan bara få loss alla 24 skruv från tråget tar ju den tiden :-). Skulle byta igår gav upp. Sedan e det speciella procedurer med lådan som ska göras. Fan glykol,bromsvätska etc etc. Herregud allt ska luftas ordentligt också. Fixar han ALLT du radat upp för 1000:- o gör det korrekt. Så snälla förmedla kontakten :-))
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Byte olja,filter till lådan hos auktoriserad verkstad eller mekonomen etc vill jag inte ens tänka på vad det kostar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.