AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.832

M6-06 RKD 565 info?

ca
403
carlsson86
Bmw M3 e93 -08
Bmw 520d f11 -11
Länk
Någon som har info om denna? Vad tycker ni om pris, färg på inredning?
Visa användare
460
Patrik.E
M6 "indy" -05
525da Touring Xdrive -14
Den gråa exteriören är enligt mig en av dom bästa!

Röda inredningen är KANON när du ser den i verkligheten,jag har de i min m6, den är verkligen exclusiv, dessutom har bilen HELSKINN, med läder på instrumentpanel,dörrsidor, osv osv, detta gör hela bilen!!

Dessa bilar har den stora stereon som standard, vilket är nästa "krav", det spelar på riktigt fint med bra bas, och len diskant.

Cirka 6500 mil och 299 är billigt om man frågar mig, dom har hållt sig bra i pris, dom "skumma" bilarna annonseras för runt 250, så om denna har bra historik och i felfritt skick, så känns mellanskillnaden försummbar :)
ca
403
carlsson86
Bmw M3 e93 -08
Bmw 520d f11 -11
Håller med dig, den gråa är riktigt snygg! Dock tveksam till inredningen.. men som du säger så ska man nog se den i verkligheten! Mycket fukt i ena strålkastaren dock..
Visa användare
460
Patrik.E
M6 "indy" -05
525da Touring Xdrive -14
Jag va tveksam till röd inredning innan jag såg den, jag kollade på svart eller vit inredning, men hela kupén steg ett steg med den röda, så avfärda inte den! :)

Fukten i lyktan säger väldigt lite om just bilen, utan mer om modellen.. jag har fukt i min pedantskötta bils lyktor, det kommer när man tvättar bilen! Antagligen är den gråa rätt nytvättad då bilderna togs. Man kan däremot lossa på locken bak lyktan så föravinner imman,,,

JAG gjorde så innan jag tvättade ( nu lyser inte halvljuset vänster fram ) . Modelltypiskt fel då jag läst mig till att många har detta problem med fukten..

Är du mycket intresserad av bilen, så kan du ta dig till närmsta bmw handlare och fråga om info ur ISPA hos serviceavdelningen, och redan nu maila transportstyrelsen angående ägarinfo :)
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Fukt i strålkastaren gör att du kan pruta mer, kan vara så enkelt som en packning på baksidan som är dålig. I värsta fall har "limningen" i strålkastaren släppt lite, går att fixa det med men då måste du troligtvis ta bort strålkastaren.
Kr
170
Krigge
M5 2007
Import från Italien 2012. Gått 4200 mil efter 6 år vilket låter väldigt lite. Kolla historiken med BMW annars ser allt ok ut.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
6400 mil på 10 år varav de 6 första i Italien. Länk Bolaget äger 3 utav de 15 bilarna i Blocketbutiken. Bolaget är ett år(ungt) och verkar ha en kvinnlig ledamot. Länk Det här allmänna intresset bland vissa bilhandlare och andra att importera bilar från Italien... Kan de inte lika gärna ta de ifrån Portugal eller Grekland, det ligger ju iaf riktigt långt bort om man gillar långtväga bilar..., min åsikt..

En titt i serviceboken, en nyckelavläsning och ett ISPA-utdrag kan vara bra fakta att kika på, sist men inte minst. Besiktiga bilen, tag pekfingret och låt det löpa i varje karosspringa, avstånd mellan stötfångare och sidoskärmar mm. Är avståndet exakt överallt är bilen ok, om avständet flexar några mm är det någon som varit där och bytt ut en skärm, en stötfångare eller halva bilen...

Förste ägaren hade mycket god smak beträffande exteriör och interiör färg:)
Lycka till!
Asken
Lasse Karlsson
"Gamla" M6:an, så otroligt ful, o nya så grymt läcker!!

modolasse
Såg din annons Lasse på M5an.
Hann du sälja den eller ångrade du dig?

Reagerade på en rolig sak: "Aldrig kört utan launch control" :)
Lite OT där Lasse, men det är du ju oftast;)

Lite tveksamt om jag skulle lägga de pengarna på en Italienimport.

EB
GrProPro-medlem
312
Granathen
BMW i3
BMW 316i 1989
BMW 535i/5 1988

https://www.garaget.org/Granathen
Riktigt läcker bil, bra tips från Asken! är allt grönt så är det galet mycket bil för pengarna. Går säkert att få ner lite i pris med tanke på årstiden.

Modolasse har inte ändrat uppfattning om utseendet på M6:an ser jag, tack för infon!
Nej Lasse är en rolig liten mupp :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.