AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.176

Någon som har bakåtvänd besafe izi plus bakom förarstol i F11?

Jo
112
JohanNilsson
520D xDrive F11-17
Tjenare! Jag går i bilbytartankar och har varit och tittat på en 520d f11-2014 med sportstolar.
Har i dagsläget en E61 med sportstolar med 2 bakåtvända besafe izi plus (inte isofix), en bak och en fram då det blir så jäkla trångt att köra med båda bak. Säljaren säger att F11an är större inuti och det kan jag hålla med om. Men frågan är om det går att få plats med båda stolarna bak utan att jag får sitta dubbelvikt? Jag är 179cm lång. Någon med erfarenhet?
St
504
Stockholm-1
340i Touring
I3s
Testa att sätta in stolarna, annars funkar det bra i f01!
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
I min förra f11 hade jag två bakåtvända stolar monterade bak, en bakom passagerarstolen och en i mitten. Den bakom passagerarstolen var en besafe. Den andra en maxi cosi. Funkade perfekt! Tror det blir tufft med två besafe. Det är ett riktigt as till stol.

BTW - Ser du kommer från Värmland, det är inte en vit femma på autowåx du är sugen på?
Jo
112
JohanNilsson
520D xDrive F11-17
7-serie är inget alternativ för oss. :)
Okej, Danielb. Ja dem är enorma!
Den vita där stämmer bra ja. Känner du till den?
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Om det är den för 315 så är det min gamla som jag bytte in för två veckor sedan.
Jo
112
JohanNilsson
520D xDrive F11-17
Den är det ja. Lustigt.
Nu är du välkommen att skriva en uppsats om hur pedant du är och hur välvårdad den är. ;)
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Finns knappt ett märke på utsidan, typ tre stenskott. Stänkskydd sedan ny. Extra oljebyte vid 1500 mil. Stått i mitt garage 99% av tiden. Skyddstejp på kofångaren sedan den var en vecka gammal. Trevlig bi, billig i drift! Ser nästan ut som ny inuti.
St
504
Stockholm-1
340i Touring
I3s
Besafe bak och 179 funkar nog bara i 3gt, x5 eller 7-serie

Så här ser det ut i min bil.
Länk
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Så här såg mitt dubbelmontage ut en gång i tiden: Länk
Jo
112
JohanNilsson
520D xDrive F11-17
Ja den såg riktigt fräsch ut och detta låter ju lovande. Jag provkörde den dock inte utan körde en ny 520d istället och den fick min e61a att blekna ganska rejält. Ser i din tråd att du tyckte det var stor skillnad på din gamla och din nya så jag får nog ta en karlstadstur till för att prova den aktuella bilen också.
Visa användare
429
Crille-Boy
X3 30e -21
Mycket för en 520 utan xdrive, hade nog kollat på alternativ med xdrive.

Crille
Jo
112
JohanNilsson
520D xDrive F11-17
Crille-Boy: ja, jag har fått känslan av att det kanske är lite överpris efter att ha kollat lite på Blocket.
Jag hade en f11 över sommaren och vår izi kid X3 gick inte in bakom förarstolen. Jag är 184. Om man inte tiltar barnstolen och drar fram förarsätet lite så funkar det, men inget jag hade orkat en längre stund.
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Nu kör jag iofs xDrive på nya bilen, men de har bra kampanjer på den kombinationen. På gamla bilen kände jag under tre år att jag saknade xDrive exakt noll gånger.

Priset kan jag inte utala mig om, låga mil och bra skick gör nog lite på priset, plus att det är en Premium Selection med garantier.

Haha, nu låter jag som värsta bilförsäljaren här hör jag...
Visa användare
148
prichardsson
Volvo XC90 D5-17
Jag hade en BeSafe Izi Kid X3 tidigare baksätt på min F11 men bytte den mot en Klippan Triofix just för att det blev så trångt i framsätet. Att ha den bakom förarplatsen var bara att glömma.
Visa användare
148
prichardsson
Volvo XC90 D5-17
Det blev en liten härlig rättstavning i mitt föregående inlägg. Baksätt = i baksätet :)
Visa användare
429
Crille-Boy
X3 30e -21
@danielb, nu som du har xdrive tror jag du kommer upptäcka just hur mycket du har saknat xdrive det när det blir vinter och du ska korsa snö- och is strängarna som ligger i mitten vägen. Mycket mindre spårkänslig och säkrare för dig och din familj.

Crille
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
@Crille, Du har säkert rätt, ska bli skoj att se skillnaden till vintern.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.