|
|
|
|---|---|
|
Tja alla satt och titta lite efter Olja på nätet efter lite tips. Vad tror ni om att hälla den i en 320D 2007a som gått lätt 40000 Mil Fick tips av en att kolla efter GM olja till min bil då GM fortfarande har Rabatt mot sina kunder på sin olja och att det är Castrol som de använder och det är samma som BMW använder. Så här står det: Opel motoroil Dexsos 2 5W-30 har utvecklat en ny olja för att uppfylla de nya kraven dexos2 är den nya miljövänliga högprestandaoljan från Opel. Den är speciellt framtagen för de nyaste Opelmodellerna Original GM Dexos2 5W-30 är en helsyntetisk motorolja speciellt utvecklad för GM, Opel och SAAB personbilar. Passar även för äldre Opel/SAAB och GM fordon. Typ Helsyntet Viskositet SAE 5W-30 Volym 5L API-Klassning SM/CF ACEA-klassificering A3/B3, C3 Godkännande GM Dexos2 ,GM LL-A-025 , GM LL-B-025,MB229.51, ECO Service, BMW Longlife-04, VW502.00 , VW505.00,VW505.01 365kr för 5L | |
|
Hitta den även för 317kr inkl frakt. Länk |
|
|
5W-30 och LL-04 klassad, då är det bara att köra! /Jonas |
|
|
Jag tror inte att det är Castrol som levererar den "brandade" oljan! Enligt denna tråd är det ett belgiskt företag: Länk Sedan är det garanterat en billigare HC-olja och ingen äkta syntetisk olja. Jag skulle personligen använda t ex. Aral SuperTronic 0W40 i stället som är en äkta PAO-olja som tål värme bättre (BMW-motorer har en hög arbetstemperatur vilket skapar stor påfrestning på oljan). Dessutom blir den inte riktigt lika tunnflytande när den är varm (ger lite tjockare och mer hållbar oljefilm) och som lök på laxen är den tunnare när den är kall än 5W30, vilket är positivt för kallstarter och då särskilt på vintern. Köper man 20 liter ST 0W40, kostar den ca 1200 kr inklusive frakt. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.