|
|
|
|---|---|
|
Passar oken rakt av eller behöver man göra en adapterplatta?? Ingen som har ok liggande?? "///M3 E30 - När du älskar att köra!" | |
Grusse |
Oken passar rakt av, däremot om du ska ha M3 E36 skivor, så behöver dom en adapterplatta för att inte hamna för långt in. |
|
Jaså, du har bytt användarnamn nu Christian! När det blir åka av till Kinnekulle på lördag då? Pratat med din bror om han ska med eller? Tur att man inte blir beroende av att köra en bil med turbo, särskilt en BMW med turbo! Men det är inget jämfört mot en sugmotor med bra effekt! |
|
| Sök på delar säljes, var en annons ute på ok till m3 e36 nu i veckan. // Johan | |
|
Länk |
|
|
Jag har 2st E36 M3 främre bromsok liggandes... Maila mig på magnus.mortling@telia.com ------------------------------ Magnus M, BMWcs NORD 4047 ------------------------------ 325iX -87 Opel Sintra 2,2 DTI -98 Länk Nuvarande åk:Länk Gamla bettan: Länk |
|
|
Grusse>>>Hur tjock behöver plattan vara??? "///M3 E30 - När du älskar att köra!" |
|
Grusse |
14mm för att den ska hamna i centrum på oket. Sen är det viktigt att du även gör kanterna som centrerar skiva och fälg, båden invändigt och utvändigt. Var noga när du centrerar plattan så får du ett lyckat resultat. |
WIKING |
Någon som bytt till M3 E36 Bromsar bak? |
Grusse |
Jag ska göra det på min inom snar framtid, jag har endast måttat lite på det nu och det verkar stämma bra. Fast det är endast skivorna jag ska använda. |
WIKING |
Vad skall du använda för ok? Jag har köpt alla delar från M3E36 bakbromsar men oken passar dåligt, får tillverka någon sorts adapter. |
Grusse |
"Wiking" Jag har porsche ok, så det blir adapter för mig också. Hur passade bromsskölden och handbromsbackarna då? Skivorna borde väl ha passat bra, förutom att man måste borra nytt hål för fästskruven? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.