AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.369

Alpinagrün F31 340i kan konfigureras 161011

gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
Mercedes-Benz R280 CDI Optituning
Tyvärr kan jag inte få en Alpina som tjänstebil via BMW i Mölndal.

Men snart är man halvvägs?

Har man kunnat speca Alpinablau eller Alpinagrün förut som individualfärger?

Länk

Snart skål!
gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
Inte lätt att speca så att man får som man vill, men exteriör och interiör:
Länk

Spec:
Länk
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Ja det har varit möjligt i alla fall sedan i vintras mig veterligen.
Snyggt är det hur som helst, men synd att inte riktiga Alpina är beställningsbara via BMW Sverige.
Tex hade ju B3 F31 och B5 F11 varit ett bra komplement när inte M-bilarna finns som touring

BMW CS #5139
Tar inte Jarls Bilservice i HBG in fabriksnya Alpinor? Eller de kanske kan hjälpa till? Tidigare vet jag att där ibland stod helt nya bilar hos dem, dock osäker på om de kommer utan moms men det borde ju gå om de är o-momsade i Tyskland.
Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
Oj, alpingrön är riktigt snyggt. Men går inte att få med M-paket antar jag?
gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
Kruxet är ju att med något "paket" så nollas Alpinagrön.
Jag fick fippla ett bra tag för att få en konfig som var "vettig" med läder, fälgar och färg(er). Såklart med adaptivt chassi mm.

Jag har pratat med Jarls, och visst kan jag få en bil via dem - men det blir ju extra meckigt. Och inte våra avtalsrabatter? Jag vill gärna ha en D3 Alpinagrün med stripes, brunt eller ljust skinn och "sparsamt utrustad", men man landar ändå på 660 kkr. Försäkring? Tar våra leasingbolag (Autoplan och Pelaro) in dessa - kan de göra en kalkyl? Baseras ett förmånsvärde BARA på bilens nypris? Vad skall Jarls rapportera då? Stämmer det med skatteverket? etc.

Edit: Noterar även att F30 går INTE att få AG eller AB.
Edit2: Inte heller diesel (!)

Undran: Är det en bugg?

Edit3: Försökte hårt att få modell sport med alpinagrün och MANUELL 340i Limousine: Länk
eller Länk
Visa användare
561
Travel-In-Style
330iAT -02
M3 Coupé -01
540iAT xDr -23
Hej,

Tyvärr är detta en bugg. Samma finns i ordersystemet SA3, under individualfärger, men det går inte att beställa. Har redan provat! :)
Nej avtalsrabatter är bara att glömma på Alpina - de är ju ofta grundade på volymer vilket inte direkt förknippas med det märket :-)
Likaså försäkringen brukar vara väldigt dyr då Alpina räknas som separat tillverkare.
Däremot borde det väl gå att leasa (fast knappast via en större leasingfirma) den men billigt blir det inte.
Det går inte att beställa Alpinablau II eller Alpinagrün II till en icke Alpina. Den enda kända icke Alpinan i Alpinafärg är en 1991års M5 i Alpinablau. Källa Länk

Här en B3 BiTurbo Touring i Alpinagrün II. Länk

Mvh Stephan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.