AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
1.505

Ingen värme så bilen immar igen.

Di
100
Dixie
335i cab -08
318ti compact 03
840cia-96
Hej!
Ingen värme i 840 så den immar igen.Svårt att få sikt även med full fläkt.
Värmen sällan använd under 10 år så jag vet inte om det är något att göra nu innan jag ställer av den?

Hoppas på en enkel lösning som även rullar in för Sverige ikväll.

Mvh.Dick.

Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Kolla värmeventilerna.
Är det dåligt flås även i mitten så behöver du troligtvis byta kupefilter.
Di
100
Dixie
335i cab -08
318ti compact 03
840cia-96
Körde några mil och det kom svag värme till slut.
Jag lämnar in den på felsök.Kanske bara att smörja/göra rent i värmeventilerna då?

Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Hur har det gått med denna? Min klimatanläggning slutade funka i somras (pga att kompressorn lagt av) och ett följdfel blev att jag inte kunde få värme heller. Dessutom immade bilen igen på nolltid.

Mitt fel berodde som sagt på att kompressorn lagt av, vilket Bil & Motorteknik fixade på någon dag.
Di
100
Dixie
335i cab -08
318ti compact 03
840cia-96
Bilen avställd nu men tar med mig inf.till våren.

Jag skall åka och hämta sonens compact i toppskick på lördag.Det blir en bra vinterbil tror jag.Han har köpt en 330iM som jag också var sugen på...

Di
100
Dixie
335i cab -08
318ti compact 03
840cia-96
Ja det är pumpen till cupè som läcker lite.Han luftade systemet och det fungerar så bra!Men jag kommer att få samma problem igen om jag inte byter pumpen vilket jag så klart skall göra.2400 kostar den bara och jag vill att bilen skall vara perfekt.
Besiktning ua.men killen visade mig lite oljeleckage emellan motor och låda.Kan vara torra bussningar bara men får hålla koll på det.

Det fanns inget ägg under pedalen när jag hämtade hem bilen...blir så barnsligt glad när Eisenmann sjunger sin vårsång...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.