|
|
|
|---|---|
|
Oljekylaren lämnade in på min e39 530 d fyllde upp kylsystemet med motorolja någon som har ett seriöst svar på hur man får ur oljan ur kylsystemet ?? | |
| Skölja flera gånger, första gångerna med något fettlösande iblandat i sköljvätskan. | |
|
Det brukar tyvärr vara stora problem att få rent efter en sådan händelse - krävs ofta många genomsköljningar i flera omgångar under lång tid. Diskmedel (t ex. Yes) vet jag att några har använt - det behövs som sagt fettlösande medel i vattnet för att få bort oljan. Tänk bara på att diskmedel kan skumma rätt bra och är väl kanske inte att rekommendera att köra bilen med i kylarvätskan... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Hur känsligt är systemet mot kraftigare fettlösare? Maskindiskmedel brukar vara jävligt effektivt mot det mesta, och det skummar inte... | |
|
Jag har en gång av misstag slagit i en liter högkoncentrerat bilschampo för automattvättar i kylsystemet som en kompis gett mig. På flaskan stod det glykol och har man inget minne ska man naturligtvis märka om flaskan. ;) Tog ur blockplugg och slang från kylaren och spolade genom med vatten. Det löddrade nog första kvarten iaf. Inga bekymmer sendan, men bilen var en okomplicerad gjutjärnsdiesel (MB). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.