|
|
|
|---|---|
| Har en X3 2006 , köpt förra hösten. Upptäcket inget galet då det var höst och vinter, dock stannade jag med motorn på tomgång och fick efter ca 5 -6 min en varning och mätarna stod på rött. Stängde omgående av. Efter ens stund startade jag och tänkte inte mer på det. Ytterligare en liknande episod med motorn på tomgång. I somras körde min make bilen med släpa fylld med grus. 25 gr varmt samt krypkörning en längre sträcka. Han stängde inte av bilen då den larmade rött utan expansions kärlet sprack ..bärgning och delar för över 3000 kr. Därefter har allt funkat ua...fram till i veckan , då jag letade parkering ....bilen varnade och jag stängde av , sen fick den stå ca 1 timma. Kollade vätskan o den var helt intakt. Körde sedan 25 mil med transport efter helt ua, men nu känns det som bilen är mindre tolerant och inte kyler alls.....den varnar snabbt. Är det kylfläkten som inte fungerar? är detta ett vanligt problem på X3 2006 ? behöver man byta hela fläktsystemet ? tacksam för svar | |
|
Låter mer som att den elektriska vattenpumpen är kass. Bilen har ingen "vanlig" remdriven vattenpump, utan den är som sagt elektrisk. Inte helt ovanligt fel på den motorn. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.